Gå til innhold

Hvor mye mme trenger han?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen svare meg på noe;Sønnen min er 5,5 mnd og veier 8 kg.Har hørt at jeg skal ta 8*150 for å se hvor mye mme han trenger til dagen.Det blir jo 1200 ml,mens han de siste dagene har drukket ca 650-700.Er jo veldig lite.Han får 2 grøtmåltider(han spiser ikke opp hele porsjoner)og middag i tillegg.Klare ikke få i han mer enn det han spiser nå.Noen som har peiling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er melk i grøten også :) Hvis det er den som blandes med vann er det melkepulver i (stort sett) Og hvis det er sånn som blandes med melk er det jo naturlig nok melk der også.. :)

Så lenge gutten din legger godt på seg og er fornøyd er det ikke noe å stresse med,er de første mnd før fast føde man bruker den der regninga med hvor mye de skal ha. Etter 6mnd blir det jo anbefalt maks 600ml i døgnet så.. ikke lett å bli klok på alle disse anbefalingene.

Gutten min har siden rundt 6mnd alder drukket 100-200ml i døgnet. Nå er han 10 mnd og nekter så å si å drikke noe (siste uka har han drukket 40ml daglig)

Skrevet

Tusen takk for svar.Synes det er så lite opplysninger om mme så det er vanskelig å vite.Han virker jo fornøyd og sover nesten hele natta også,så da vil jeg tro det går bra.Kan ikke akkurat tvinge i han heller:)

Skrevet

Bare hyggelig :) Greit å kunne dele litt erfaringer.

Er veldig dårlig informasjon om mme,skulle vært mye mer. Godt han sover nesten hele natta og er fornøyd,det tyder jo på at han får det han trenger i løpet av dagen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...