Gå til innhold

Hard mage/kynne???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rart spørsmål, men å ha hard mage er det de som er kynne.

Har masse hard mage viss eg går litt så blir den hard... Det er ikkje vondt bare ubehagelig...

Nokon som vil svare???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres ut som kynnere ja:)

som en hard knute i magen, lissom?

Kynnere kan være over hele magen, eller bare på et punkt.

Skrevet

Jeg TROR jeg har begynt å få kynnere. Men det er ikke fordi jeg synes magen er så hard - men den blir liksom.. veldig MERKBAR. Er ikke behagelig, synes jeg, men det er ikke ubehagelig, heller.

Det som gjør at jeg har funnet ut at det er kynnere er fordi det kommer i forbindelse med fysiske aktiviteter. Sex, trening, gå fra butikken med handleposer i hendene.. Osv.

Den blir kanskje tydeligere hard når den blir større og mer merkbar over hele magen.

Skrevet

Det er som om heile magen er ein hard ball, var ute og hadde ein kvelds jobb i går som elektriker og då blei magen hard og det har liksom ikkje godt over enda, bare små pauser...

Blir bare litt urolig:-)

Skrevet

Eg trydde kynner kom langt uti svangerskapet, har ei venninde som skal ha baby om nokre veker og hu har, men eg er bare 21 veker på vei.... Det er vel ikkje farlig??? Bare livmora som trener seg...

Skrevet

bare livmor som trenger som du sier! ikke farlig.

Alle har kynnere fra ca uke 12-14, men mange merker dem ikke i det hele tatt. noen ikke før på slutten av svangerskapet.

Har sikkert litt med kroppsbygning å gjøre, pluss pluss.

Jeg har hatt kynnere daglig siden uke 14.

De er ikke farlige med mindre de er regelmessige og gjør vondt som rier. Men det kan være en ide at dersom du kjenner dem, så stopper du litt opp med det du gjør, bytter stilling du sitter i, etc.

For har du veldig mye/langvarige kynnere kan det være et tegn fra kroppen at du bør slappe litt mer av.

Hehe, men altså, bare jeg sitter her og skriver om kynnere, så får jeg kynnere jeg! SÅ folk er forskjellig:)

Jeg pleier å beskrive det som at det føles som et sug, eller et vakuum innenifra. og at magen blir hard.

Skrevet

nei, du har det stort sett hele svangerskapet, men man merker det ikke alltid like godt. Livmora må gjerne være av en viss størrelse - og så må du vel være "følsom" overfor det.

Jeg er litt "supersensitiv" får jeg av og til følelsen av (kjente ligamentsmerter to uker før testen var positiv, blant annet - selv om jeg aldri hadde hørt om det før - iom at jeg ikke var en ivrig prøver..). Noen kjenner det bedre, andre kjenner det dårligere.

Det er som du sier bare livmora som trener. Sunnhetstegn rett og slett:)

Det skal dog ikke gjøre vondt, og så skal det gå over om du legger deg ned og slapper av.

Skrevet

Takk for svaret, blir roligere nå...

Typisk at noko slik skjer når eg er aleine heime ei veke og mannen min ikkje er der med meg:-)

Skrevet

faktisk kan du trigge kynnere selv, ved å tenke på noe stressende, hehe

iallefall om du er like følsom som meg.

Du får tenke som så at en godt trent livmor trekker seg raskere sammen etter fødsel! :)

Det satser jeg på, iallefall.. hehe *optimist*

Tror ikke du skal være redd for at mannen din går glipp av noe, iallefall. Har du først begynt å få kynnere, kjenner du det nok hele veien..

jeg har begynt å bli skikkelig treig, mannen min syns nesten det er håpløst å gå tur med meg. for når vi går i litt hurtig tempo, så får jeg ofte kynnere rett over blæra, og får både tissetrang og gangsperr, så da må vi stoppe opp litt til det har gått over.. hehe

men som sagt; ikke vær redd. deter så normalt som det kan få blitt:)

Jeg skjønte heller ikke at det var kynnere jeg hadde før etter flere uker, så jeg trodde nesten at det var babyen som la seg med huet ut i en retning eller annen, for det var sånne harde "knuter" eller "kuler" i magen, stort nok til en bitteliten baby.. haha

da lo moren min av meg ja.. "ååå nei du, det der ernok kynnere det, jenta mi!"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...