Mamman til 2prinser&1prinsesse Skrevet 21. mars 2007 #1 Skrevet 21. mars 2007 Er det noe som heter seg at man ikke skal gi pannekaker, vafler etc til små barn før de er 3-4 år???? Det fikk jeg høre i dag. Aldri hørt det før jeg. Er visst veldig lett å sette i halsen - klistrer seg fast...hmm.
Monstermamma Skrevet 21. mars 2007 #2 Skrevet 21. mars 2007 Er litt klissete ekkel konsistens ja, som gjør at barna lett kan sette det i halsen hvis de får for mye på en gang. Jenta mi er 20 mnd og har spist både vafler og pannekaker i flere mnd-uten probl!
stis77 Skrevet 21. mars 2007 #3 Skrevet 21. mars 2007 Det er hvis de får spise det uten tilsyn. Stapper de for mye blir det en stor deigklump. Men ellers ingen grunn det jeg vet.
-Bobsi Skrevet 21. mars 2007 #4 Skrevet 21. mars 2007 Snupi river alt hun får i fillebiter før det går inn i munnen, så her er det ikke moe problem. Men hun får jo ikke noe uten at vi ser at hus spiser heller, hun får ikke gå rundt i leiligheten med mat. Det spiser vi ved bordet. Men jeg vet andre barn som bare stapper det inn, og da blir jo vafler bare en klump. Det samme blir boller. Det beste er uansett, mat gis ved tilsyn....
Gjest Skrevet 21. mars 2007 #5 Skrevet 21. mars 2007 Mine har fått det siden de var små, til og med han med CP (er litt "treg" i svelget, og det har aldri vært noe problemer med vaffler og pannekaker. Er vel som de skriver over her at alle barn bør ha tilsyn uansett når de spiser og hva de spiser. Brødskiven kan jo også komme litt på skeiva.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #6 Skrevet 22. mars 2007 man skal iallefall holde et øye med de når de spiser vafler,boller osv, pga det klumper seg sammen til en hard deig. her i Ålesund var det for et års tid siden et lite barn som døde på kjøpesenteret ( moa). barnet satt i forovervendt vogn og spiste en bolle. Foreldrene merket ingenting før det var for sent, da hadde bolleklumpen satt seg fast i svelget,og barnet ble kvalt. Helt forferdelig grusomt,stakkars foreldre!
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 22. mars 2007 #7 Skrevet 22. mars 2007 Huff så fælt:( Viktig å følge med ja. Det kommer kanskje litt ann på ungen også vil jeg tro. Dersom han er flink til å jobbe med maten i munnen, skulle det ikke være noe problem. Men enn på alltid passe på. Og det gjør man jo når man spiser pannekaker til middag:)
chrisallic Skrevet 22. mars 2007 #8 Skrevet 22. mars 2007 Mine små får ikke pannekaker og vafler før de er mellom 3-4år.En vennine av meg skulle hatt en bror som døde to år gammel da han satte vaffel fast i halsen.Synest det er kjempeskummelt med vaffler og pannekaker da de er sleipe og lett kan sette seg fast. Men det er opp til hver enkelte hva de gir barna sine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå