*Angelface* Skrevet 21. mars 2007 #1 Skrevet 21. mars 2007 Ser at alle har symfyse mål på gjennomsnittet..Da jeg var jeg er nå i min 24 uke og har symfysemål på 15 cm!! Det er er GODT under gjennomsnittet. Har lest at fosteret kan ha for lite fostervann eller vokser ikke normalt. Blir så engstelig:(
MathildeC Skrevet 21. mars 2007 #2 Skrevet 21. mars 2007 Er du fortsatt innen det grønne området på symfysemålet? Jordmor / lege ville vel sagt noe hvis de ble bekymret når de målte deg? Håper alt er bra!
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 21. mars 2007 #3 Skrevet 21. mars 2007 du må uske på at det kan være mye som spiller inn der...jordmor hadde garantert sagt noe hvis det var antydning til noe galt.. har du kanskje bakoverbøyd livmor?
Steinbukk77 Skrevet 21. mars 2007 #4 Skrevet 21. mars 2007 KOntakt jordmoren din en gang til du! Du ligger vel antagelig under det grønne feltet og jeg synes hun burde sendt deg til ekstra kontroll med UL! Nå gjør jeg deg sikkert litt redd, men jeg mener det bare godt da jeg ville ha fått undersøkt det litt til! Det er jo ikke sikkert at det er noe galt i det hele tatt, bare at du er litt annerledes bygd enn oss andre og faller utenfor det grønne feltet av den grunn! Klem til deg! Jeg vet alt om å gå å være bekymret.
Tinden ruger på nytt gull Skrevet 21. mars 2007 #5 Skrevet 21. mars 2007 Jeg ligger over det grønne feltet, og tenkte at jeg kanskje hadde for mye fostervann, men legen sa at det diagrammet fremdeles bare viser statistikk, og at det ikke nødvendigvis er noe galt selv om en ikke passer inni statistikken! Tror det grønne feltet viser området der 90% av gravide faller innenfor, og det betyr jo at 10% av oss vil havne utenfor. Dessuten vokser man litt i rykk og napp, så kan være at du plutselig skyter fart Men som de andre sier - spør gjerne jordmor på nytt, sånn at du slipper å bekymre deg.
Gjest Skrevet 21. mars 2007 #6 Skrevet 21. mars 2007 Jeg ble sendt på kontroll da symfysemålet mitt stagnerte og begynte å gå ned. Om du er engstelig, så ta en tlf til jordmor og snakk med henne.
Gjest Skrevet 21. mars 2007 #7 Skrevet 21. mars 2007 Hei. SF-målet forandrer seg fort! På den første målingen lå jeg helt i bunn av det grønne feltet, en måned senere var jeg plutselig helt i øverste del av det grønne feltet. Hvis du er veldig bekymret synes jeg du skal ringe Jm eller legen, bare for å være på den sikre siden. Men høyst trolig er det ikke noe å være redd for!
*Angelface* Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 21. mars 2007 Ligger under det grønne feltet... Og jeg ble satt tilbake 3 uker da jeg var på UL..(noe som jeg ikke får til å stemme....!!) Så lurer på om ungen min ikke vokser som den skal. Men skal ringe Jordmor..Rart jeg er en av få som ligger så lavt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå