Kanutte og prinsen Skrevet 21. mars 2007 #1 Skrevet 21. mars 2007 Jeg har fått beskjed om å bestille time der når jeg er i uke 24 - før det er det bare ul i uke 20... synes det er veldig lenge til jeg... (er i uke 16) Får inntrykk av at veldig mange er til jordmor før den tid - når var dere til jordmor første gang?
Kummin&Lillesel Skrevet 21. mars 2007 #2 Skrevet 21. mars 2007 Jeg var til "introtime" i 16. uke, eller så. Det var bare ti bortkasta minutt. Eneste fysiske som ble gjort var å måle blodtrykket mitt. Neste gang jeg skal til jordmor: 28. uke.. Så. Jeg har litt mer oppfølging enn andre da. Sånn.. Minilitt mer. Så jeg var til lege i forbindelse med ul i 19.uke. Neste kontroll er standard legekontroll i 24. uke.
*panama* med to søte små Skrevet 21. mars 2007 #3 Skrevet 21. mars 2007 Her i kommunen så er det sånn at jordmor helst vil ha en av de første kontrollene og en av de siste;o) Jeg var til jordmor for første gang i uke 21(tror jeg det var) Men jeg kommer nok ikke til og gå til henne noe mere.. Hun er flink,men jeg føler meg tryggere hos legen;o) Jordmora her er god og ha for spørsmål o.l,men alt av undersøkelser og sånt så foretrekker jeg legen min!
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 21. mars 2007 #4 Skrevet 21. mars 2007 jeg var inne først i uke 12 og er nå en gang i mnd....
Kanutte og prinsen Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. mars 2007 Takk for svar =) Da er det sikkert ikke så uvanlig da. her inne kan man av og til få litt forvrengte inntrykk av sannheten tror jeg
Augustgutten kom 08.08.07 =) Skrevet 21. mars 2007 #6 Skrevet 21. mars 2007 Jeg var i uke 16 første gang...Veldig greit, svarte på spørsmål, fikk høre fosterlyd, fikk masse brosjyrer, målte blodtrykk og fikk velge om jeg ville veie meg (jeg sa nei ). Skal gå annenhver gang til jordmor, og annenhver gang til fastlegen. er veldig fornøyd med dette!
Surfinia Skrevet 21. mars 2007 #7 Skrevet 21. mars 2007 Jeg skal til første kontroll hos jordmor i uke 18. Skulle egentlig hatt i uke 16, men hun hadde dessverre ingen ledig time før jeg er i uke 18. Neste time etter det igjen er i uke 24 tror jeg. Første legetime var i uke 12.
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 21. mars 2007 #8 Skrevet 21. mars 2007 Heisann! Jeg var hos jordmor i uke 17. Selv om det ble bare to uker før ul, så syns jeg det var kjempedeilig.. Fikk høre hjertlyden, og fikk følelsen av å bli tatt vare på. Var der i en time jeg, og syns det var helt fantastisk! Fikk pratet om alt jeg lurte på og følte, så nå er jeg klar for ul! Kjente forresten liv her om dagen, det var herlig!
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 21. mars 2007 #9 Skrevet 21. mars 2007 Jeg skal til første kontroll hos jordmor i uke 29 (er 27 uker idag) Syns det er veldig sent, men sånn er det bare. Har vært på 3 kontroller, inkludert ordinær UL til nå. Føler egentlig ikke jeg har hatt behov for mer oppfølging heller, finner jo stort sett svar på det jeg lurer på her på BIM!
♥ nr3 i juni 2011♥ Skrevet 21. mars 2007 #10 Skrevet 21. mars 2007 Jeg var første gang i uke 12, UL iuke 19, og ny jordmorkontroll blir det i uke 24/25.
Påtjukka og Tobias Skrevet 21. mars 2007 #11 Skrevet 21. mars 2007 Hei! Jeg var hos jm idag.. er 13+5.. skal tilbake om 2 mnd. Jeg synes det var veeeeldig kjekt å komme dit idag..fikk høre hjertelyden!!!! Tror du bare kan ringe dersom du ønsker time tidligere..
Gjest Skrevet 21. mars 2007 #12 Skrevet 21. mars 2007 JM i dag, 16+1. skal tilbake om litt under en måned...
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 21. mars 2007 #13 Skrevet 21. mars 2007 jeg var hos jordmor i uke 14 første gang......skal på ul til mandag og det blir min 3 kontroll..er 17+4 i dag.....
Luans mamma Skrevet 21. mars 2007 #14 Skrevet 21. mars 2007 Jeg var først idag og er 27 uker på vei. Synes personlig dette er altfor seint. Jordmor sa at her i min kommune ville dem helst ha oss gravide til en 1.gangsprat i uke 14, eller i alle fall før den ordinære ultralyden. Jeg følte meg mye mer komfortabel med jordmor enn jeg har gjort med legen min. Han har dessverre ikke like god tid og dessuten har jeg ikke fått noe informasjon om hvilke tilbud som finnes for oss gravide av svangerskapskurs, foreldrekurs, fødselssamtale, visning på fødeavdelingen, osv. Men nå vet jeg i alle fall til neste gang at jeg skal gå til jordmor MYE tidligere og kanskje bare gå til jordmor også, for den saks skyld.
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 21. mars 2007 #15 Skrevet 21. mars 2007 Jeg skal til jm første gang uti april:( Synes også det er sent med tanke på at snuppo kommer i juli!!
Gjest Skrevet 21. mars 2007 #16 Skrevet 21. mars 2007 Jeg var i uke 6 første gangen. Jeg bare ringte til helsestasjonen og sa jeg var gravid så fikk jeg time etter to uker, altså i uke 6.
Surrekoppen Skrevet 22. mars 2007 #17 Skrevet 22. mars 2007 Skal til JM i uke 24. Har ikke noe behov for å snakke med jordmor før, siden det kommer til å dreie seg mye om fødselen. Med nr. 1 gikk jeg ikke til JM i det hele tatt, fordi jeg trivdes veldig godt med legen min.
minime<3 in belly Skrevet 22. mars 2007 #18 Skrevet 22. mars 2007 Jeg var der i uke 18 rundt der... hørte hjertet... morro.
scubagirl med scubababy Skrevet 22. mars 2007 #19 Skrevet 22. mars 2007 Hei.. Jeg var hos jordmord når jeg var i uke 19. Det var bortkastede minutter synes jeg.. Det var snakk om kosthold... Og det var det liksom... Hun målte blodtrykket, men ville ikke høre etter fosterlyden da det var altfor tidlig, og dersom hun ikke skulle høre den ville jeg bli stresset. (Som om hun vet hva jeg vil bli etter 2 minutter). Jeg hadde begynt å kjenne liv, og har hørt og sett nurket mitt flere ganger... Jeg skal tilbake 4. mai. Håper det kommer noe mer fornuftig ut av timen da. Ellers kan jeg legge til at jeg går regelmessig til lege, da jeg har kostregulert diabetes og høyt blodtrykk. (Som er veldig bra regulert for tiden)
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 22. mars 2007 #20 Skrevet 22. mars 2007 jeg møtte jordmor for første gang i uke 15. Var da på et sånt info møte med tre ande gravide(vi skulle være seks, men to møte ikke opp), men nå skal jeg ikke tilbake dit før i uke 24.Da blir det en ordentlig kontroll liksom=)
*RutIetutt* Skrevet 22. mars 2007 #21 Skrevet 22. mars 2007 Skal til jm 10. april (tror jeg det var) og er da ca 24 uker på vei - har bare vært hos legen min frem til nå. Var enda senere forrige svangerskap - da var jeg 30 uker før jeg kom meg til jm;o)
MML Skrevet 22. mars 2007 #22 Skrevet 22. mars 2007 Har inntrykk av at mange av de som skriver på bim har en eller annen grunn til å gå ofte til sjekk hos både jordmor, lege og ul. Ellers er det jo satt opp retningslinjer for hvor ofte man skal gå til kontroll og hva som skal skje på de enkelte. Se f.eks. http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322974
m den lille Skrevet 22. mars 2007 #23 Skrevet 22. mars 2007 Jeg har ennå ikke vært. Jeg har vært på 1. gangskontroll hos legen + 2 ultralyder. Dessuten har jeg vært litt hos lege pga andre ting, så det føles ok for meg å vente en stund mellom kontrollene. Jeg skal til JM neste uke - i min uke 23. Så du er ikke alene! Men føler du at du vil før, må du bare ringe lege eller jordmor - de er der for deg og dine behov!
Aylinah Skrevet 22. mars 2007 #24 Skrevet 22. mars 2007 Skal i morgen jeg,og da er jeg 14+5 og det syns jeg er helt greit ) Hun skal da lete etter hjertelyd,og finner hun ikke så går nok det bra skal på ul 4april )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå