Gå til innhold

Erfaringer med å bli fort gravid igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sånn at man kan lettere bli gravide etter en fødsel en normalt??? Hvorfor egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt ett sted at kroppen "husker" hvordan det var å gå gravid, og derfor enklere å bli det igjen... men aner ikke hvor mye sannhet det er i det..

Skrevet

Tja, si det... jeg tok ut spiralen 2 år etter eldstejenta ble født. Ble gravid etter 3 uker, vi rakk liksom ikke å prøve en gang. Legen sa at det ikke alltid spiller noen rolle om man bruker hormonell prevensjon eller ikke - hvis kroppen ikke er klar for å bli gravid så blir den det heller ikke.

Skrevet

Hva mener du med det? Selvfølgelig blir du ikke gravid når du bruker prevensjon da :o)

Skrevet

hehe jeg vet da det :) Men vi hadde hørt at etter hormonspiral tar dt 6-12mnd å bli gravid. Så vi ble ganske overrasket da spira satt før vi hadde rukkt å prøve en gang - dvs tre uker etter vi tok ut spiralen. Det var da legen sa at hvis det hadde tatt oss et år å bli grvid etter spiral så ville det tatt oss et år uansett hvilken prevensjon vi hadde slutta med. Noen blir lettere gravid enn andre, var hans påstand. Og til meg og gubben virker det som det kan stemme, siden første jenta vår ble unnfanget etter ett eller to hopp-av-i-svingen uten p-piller...

Skrevet

Aner ikke, men jeg ble gravid på først forsøk med førstemann og jaggu ble jeg det på første forsøk med neste også. Det blir 14 mnd mellom mine to sånn ca tror jeg :)

Skrevet

Dattra mi tok det over 4 år og bli gravid med, men den neste babyen ble unnfanget når hun var 31/2 mnd og det var bare andre gangen vi hadde tilfeldig sex så jeg tror man blir lettere gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...