Gå til innhold

Tips til sliten, gravid, modenmamma???

Anbefalte innlegg

Skrevet

He, he. Ikke til meg altså for de av dere som evt satte kaffen i vrangstrupen nå ;-)

Men min aller beste venninne ligger altså gravid og helt utslått av kvalme på 4. mnd..Vi har alltid hatt tradisjon på å gi gaver til hverandre og ungene våre i forbindelse med påske (påskegave er nemlig enda mer koselig å få enn julegave ;-)) Normalt har jeg jo da kjøpt deilig påskekonfekt og litt lys og servietter feks til henne. Men i år antar jeg at konfekt nok ikke er det som bør pakkes opp av en stakkars dame som bare er kjempekvalm.

Lys og servietter funker jo fortsatt, men av dere som er så flinke på naturlegemidler etc... Er det noe man anbefaler superkvalme gravide å ta for å gjøre livet litt enklere????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg burde nesten bli sur....*ler* Som må lese dette spørsmålet her inne, fremfor på mobilen min... *skratter*

Om man er superkvalm er det ihvertfall noen retningslinjer for hva man IKKE skal gi. Ingenting som lukter, smaker eller stresser...

Hva med å gi henne: Lydbok (man orker ikke lese selv), en fin cd, ny hårbørste (*smiler*)

Ingefær-te funker ofte på kvalme, noen sier at epler virker, tips om akupunktur eller homeopati, selv om det er å banne i kirken så funket cola godt for meg de siste månedene. Eller si at du gjerne blir med henne til legen slik at hun kan få medisiner som fjerner kvalmen...

Viktigst av alt er å hvile seg...kanskje hun har noe praktisk hun trenger hjelp med, som hun stresses av at hun ikke får gjort?

Skrevet

Ja, det er jo det som er problemet da. For hun bor i Trondheim og jeg er her så alt jeg gjerne skulle ha gjort for henne blir da veldig mye vanskeligere.

Synes du ingefær-te hjalp? Epler er hun allergisk mot ;-) Lydbok var et godt tips!!

Vi må virkelig ta oss en skravlekveld snart. Har jeg minnet deg på at jeg er alene hjemme hele neste uke...? Kaffe? Te?

Skrevet

coffee??? tea??? me????

:-)

Skrevet

Kom du også da vel ;-)

Skrevet

Jeg kommer minst en av kveldene...*ler*

Ingefær-te er verdt et forsøk. Men jeg ville fått henne til å søke legehjelp, akupunktur event. homeopati... fortere enn svint, for det er forferdelig å være så kvalm.

(Jeg er også allergisk mot epler, så derfor vet jeg bare om andre som har hatt hell med det.... *smiler*)

Skrevet

Jeg ble anbefalt gulrøtter og det var det eneste som faktisk hjalp:-)

Ingefær ville jeg vært litt forsiktig med, da det er sterkt og om man er plaget av sure oppstøt i tillegg kan dette være helt grusomt vondt...

Men friske gulrøtter i en stor vannmugge og gjerne med isvann oppi, så er det friskt hele tiden:-)

Ellers så hørtes lydbøker genialt ut, for en stakkar som nesten ikke orker røre seg pga kvalme...........uff jeg føler virkelig med henne........Been there three times og aldri mer;-))

Skrevet

Nå lurte du meg! Har ikke mange gode idéer, men lydbok høres lurt ut. Gavekort på akupunktur mot kvalmen kanskje?

Skrevet

Gode tips fra phantis om akupunktur og homopati mm.mm. Søtmandel (altså vanlig mandel) hjelper noen. Armbånd mot "bil og båtsyke" er også veldig bra. (Kan kjøpe det til deg på danskebåten imorgen hvis du vill?) Er hjemme igjen neste tirsdag. Helt ufarlig, men stimulerer et akupunkturpunkt mot kvalme på håndleden. Har brukt det mye på den minste storesøster mot bilsyke, med go effekt.

Ellers er vile, ro og spise og drikke regelmessig. Kanskje en rolig massage time, uten for mye lukt kunde vært deilig? Det kommer jo lit an, på hvordan hennes kvalme er, om hun orker det. Fotpleie for trette gravide føtter er også deilig.

Ps. Selma har sport etter deg flere ganger. Tror hun har lyst å treffe deg snart igjen. Selv er jeg opptatt på både kveld og dag, hele neste uke. Begynner på jobb igjen:-) Kos dere på treff:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...