Gå til innhold

Har man KRAV på jordmor???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her jeg bor er det mangel på jordmødre, og da jeg ringte helsestasjonen fikk jeg beskjed om at det ikke var plass til meg, og at jeg måtte stå på venteliste... (Vente på at noen mister, flytter eller av andre grunner ikke ønsker jormor!).

Dermed har jeg kun oppfølging fra lege. Vet at det kan være tilstrekkelig, men jeg trodde jeg hadde krav på jordmor om jeg ønsket det...

NOEN SOM VET?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke krav på jm.

Du har krav på oppfølging fra helsevesenet i form av kontroller hos enten jm eller lege. (ev. kontroller hos begge dersom det er kapasitet).

Dvs at dersom du får alle kontrollene dine hos legen så har helsevesenet gjort sitt.

Er i samme situasjon som deg, og er oppgitt over tingenes tilstand. Og jeg ser ikke på jm/svangerskapskurs som veldig viktig for meg engang.

Skrevet

OK! Takk for konkret svar!

Jeg er heller ikke helt avhengig av jordmor. Siden dette er nummer to har jeg ikke de samme spørsmålene som sist (da jeg var heldig å ha jordmor).

Jeg hadde ikke kurs sist, og trenger ikke det nå heller. Jeg er mer opptatt av at noen ting blir viktigere senere i svangerskapet, som jeg tror jordmødre er mer kvalifiserte til å ta seg av. I allefall det med å kjenne hvordan barnet ligger, og om hodet er festet osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...