Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på litt forskjellig:

-Jeg prøvde noen ammeinnlegg i ull som jeg fikk.. men skjønner ikke helt konseptet med disse. Etter 5 minutt lakk det melk igjennom og gjennom genseren min... Hvordan er det ment at disse skal fungere? Puttet dem innunder bhen slik som med vanlige ammeinnlegg.

Dessuten lukter ull hemskt når det er fuktig.

-Hvor tidlig etter fødselen kan man begynne med situps.. ganske intensivt magetrening? Er nå 7 uker siden fødsel og har ikke trent magemusklene i det hele tatt.. men tenkte å begynne litt nå.

-Når dere lar babyen sove i vogna ute.. hvordan vet dere når den gråter/ har våknet? Går dere å sjekker innimellom, eller har dere døra oppe? Hvor ofte sjekker dere evt? Litt dumt viss han våkner og ligger å gråter i 10 minutter liksom...

-Hvor gammel bør babyen være når man begynner med babysvømming, mht. bakterieflora i svømmehallen etc...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde engangsinnlegg utapå ull, men det funka heller ikke for meg. Pakk inn puppene når du skal ut i stede:)

Legen sa på 6 ukerskontrollen at jeg bare kunne begynne å trene:)

Har babysitter i vogna, slik at jeg hører når han våkner. Veldig kjekt og avslappende.)

Skrevet

Etter 6 uker kan du begynne med magmusklene, hørt at det er lurt å begynne forsiktig med de skrå da!

Har babycallern ute i vogna, så hører inn med en gang han våkner :-)

Tror det er 3 mnd ang. babysvømming? Ikke helt sikker da vi ikke er med på det selv!

Skrevet

Du sjekke på magen din om musklene er strekt seg i sammen som de skal... maks 1 cm mellom om du skal begynne å trene magen... det er rette mageøvelser du skal være forsiktig med

Skrevet

siden du allerede har fådd svar på alt det andre så:

jeg så noe på tv her for en tid tilbake, om at det ikke var så bra å ha babyen i basseng for tidlig og regelmessig pga at dampen av vannet inneholder så mye klor at ungene kan utvikle astma... Jeg er absolutt ikke sikker på om dette stemmer, men absolutt noe å tenke på, synes ikke du?

Skrevet

Ammeinnlegg:

- jeg bruker engangs inni bh'n, og ull mellom bh'n og singlet. Dermed suger engangsinnlegget opp lekkasjen, mens ulla holder meg varm.

Trening etter fødsel:

- etter ca 6 uker kan du begynne å trene omtrent som vanlig igjen. Men hold igjen de hardeste mageøvelsene litt :) Lytt til kroppen.

Sove ute:

- babysitter er genialt sånn sett. Jeg slapper mye mer av også - og det smitter over på baby :)

Babysvømming:

- det sies at det er greit å begynne fra 6-ukersalder. Jeg syns det er litt tidlig personlig, og vil helst vente til jenta er 3mnd. Men med eldstejenta venta vi litt for lenge - vi bodde utenlands og ville vente til vi kom tilbake til Norge, da var hun 9 mnd og var blitt redd for å være under vann :P

Skrevet

fikk beskjed om at det var bare og begynne ved 6 ukers kontroll, men forsiktig i starten.

når hun sover ute ser jeg vogna gjennom vinduet.. gløtter ut innimellom. hun rører på seg lenge før hun gråter.

babysvømming kan du begynne med nå om du vil, men jo mindre de er, jo mindre orker de. de fleste steder sier de minst 6 uker.

Skrevet

Hei,

Kjekt å se så mange svar :)

-Oki... så ullinnlegg er bare til å ha i tillegg hehe.. burde vel skjønt det da..

-Jeg hadde egentlig utelukket babywatcheren pga. jeg leste at senderen ikke skulle plasseres oppi senga med babyen... men gjaldt kanskje viss den var tilkoblet via strøm og ikke batteri..

Nå ligger Isander hvertfall ute i vogna si.. og jeg har lagt babywatcheren oppi - så kan jeg også følge med på han gjennom vinduet nå og da.

-Prøvde å kjenne etter hvor stort gap det var mellom magemusklene men det var ikke godt å si... var ikke så mye muskler å kjenne for å vær helt ærlig hehe.. Begynner helt forsiktig å trene opp.. det går sikkert fint.

- Babysvømming ja.. har også tenkt på å vente til minst 3mnd...men vet ikke hvor mye utbytte en så liten baby har. Ang. den dokumentaren på NRK om babysvømming så såg jeg den også. Tror man må se an babyen litt.. viss han virker robust, er sjelden syk etc. så tar han nok ikke skade med litt babysvømming. Var på babysvømming selv og jeg har ikke astma.. men det trenger jo ikke bety noe .. men som sagt tror jeg man må se an babyen litt. Er den mye syk, forkjølt etc. så er det kanskje ikke så lurt...

Skrevet

hei

svar ang trening av magemuskler;

jeg har gått på mor/barn trening på SportsClub og der fikk jeg følgende beskjed av instruktør;

man skal kun trene de skrå magemusklene frem til ungen er 12 uker!!!

dette presiserte hun veldig....

ang babysvømming; vi startet når gutten vår var 4mnd og han stortrives - vet allerede hva han skal når vi kommer i garderoben.... kan anbefales!

Ang astma - der hvor jeg går er det ikke så mye klor i vannet, så du kan jo forhøre deg om det før du bestemmer deg for hvor du vil gå....

Skrevet

Ang babywatcher. Jeg legger den oppå vognen jeg, oppå dynen og trekket liksom. Ikke inne i vogna sammen med babyen.

De andre har svart deg kjempe fint på alt, så jeg bare støtter de:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...