Anonym bruker Skrevet 21. mars 2007 #1 Skrevet 21. mars 2007 Hei sann. Lurer paa om det er noen som har noen erfaringer med dette..................... jeg er ferdig utdannet i juni og har termin i november. Har blitt fortalt at da kan jeg soke paa nytt studie til hosten. Men hva gjor jeg? Soker jeg da permisjon med en gang jeg har faatt studieplass eller maa jeg begynne og soke permisjon fra rundt fodselen? Betaler jeg semesteravgifta?
Gjest Skrevet 21. mars 2007 #2 Skrevet 21. mars 2007 Du kan søke nytt studium og så søke permisjon fra det. Går helt fint, men søknadene må jo godkjennes av studiestedet da. Er det 15. mars eller 15. april som er søknadsfrist for skoler til høsten?? Eller er det utenlands kanskje? Dersom du kommer inn på nytt studium er gangen i det som følger: Fått plass, betal semesteravgift og begynn på studiene (samme om du har tenkt til å fullføre eller ikke). Så søker du fullt lån og stipend for skoleåret 07/08 på vanlig måte. Så søker du studiestedet om permisjon (gis i 43 uker) fra 3 uker før termin. Når så babyen er født sender du inn søknadsblankett G (fødselsstipend) til lånekassa sammen med fødselsattest og evt annen dokumentasjon som kreves. Frem til du får svar på fødselsstipend søknaden får du vanlige låneutbetalinger, også omgjøres evt låneutbetalinger til stipend i den perioden fra permisjonen har startet til du har fått svar på stipendsøknaden. Etter svaret får du alt som stipend i de 43 ukene det gis.
#Ariadne# Skrevet 2. april 2007 #3 Skrevet 2. april 2007 må stipend betales tilbake dersom man ikke fullfører studie man søker permisjon fra?
Gjest Skrevet 6. april 2007 #4 Skrevet 6. april 2007 Nei. Eneste kravet for i det hele tatt å kunne få fødselsstipend er at du må ha hatt rett til støtte i minimum 6 mnd før fødselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå