Anonym bruker Skrevet 21. mars 2007 #1 Skrevet 21. mars 2007 Hei, Har en jente på 5mnd som har sovet natten gjennom fra ca 20-07 fra hun var ca 2,5mnd. Hun får bare mm. De siste ukene har hun vært forkjølet og mistenker at hun også plages med tenner... HUn har derfor sovet urolig og begyndt å våkne ca 02 og 05. Vi ønsker å prøve å roe henne uten å hele tiden tilby mat da vi er redd for at det vil ødelegge det gode søvnmønsteret hennes. Samtidig har jeg ikke hjerte til å gjennomgå to skrikeøkter per natt. Hun er også litt under snittet av vekt (6,5kg på 5mnd kontroll), så tror kanskje hun kan få/ trenger ett nattmåltid? Bør vi prøve å roe uten mat, men heller trøst kl02 eller 05??? Er så usikker....
Blidmamma Skrevet 21. mars 2007 #2 Skrevet 21. mars 2007 Selv er jeg tilhenger av enten eller. Babyen kan jo ikke klokken, og jeg tror hun vil bli forvirret av først nei til mat og så ja. Så jeg ville enten trøstet uten mat eller gitt mat. Personlig ville jeg gitt nattpupp til en baby under 6 måneder som ikke spiser fast føde, spesielt hvis hun veier litt lite. Men så har jeg aldri harr babyer som sover hele natten av seg selv.... Det må du jo føle på selv.
moo Skrevet 21. mars 2007 #3 Skrevet 21. mars 2007 Et spedbarn på 5 mnd som fullammes trenger nok nattmat dersom hun våkner. Og dersom vektoppgangen ikke er helt som den skal, så hadde jeg ikke nølt - gi henne nattmat med den beste samvittigheten, du! Så får du prøve å sove på dagtid når hun gjør det. Lykke til! Dette er bare en kort periode i livet hennes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå