scubagirl med scubababy Skrevet 21. mars 2007 #1 Skrevet 21. mars 2007 Idag morges før vi sto opp kjente jeg at lille nurket beveget litt på seg. Jeg tar hånden til pappa'n og legger på magen min. Vi ligger stille en liten stund. Så kjenner jeg gjennom hånda til pappa'n at det var bevegelse der... "Der" utbryter pappa'n.... Og litt etterpå.. "og der"... Jeg kjente flere innimellom jeg da, men siden jeg også kjenner det innenfra er det nok lettere for meg å kjenne utenpå også.. Så idag er vi kjempestolte over at vi har et lite skjønt nurk i magen min.. Er idag 19+3 og til mandag skal vi på ultralyd for endelig å få bestemt termin... Ville bare dele vår glede og oppdagelse med dere andre...
:)Elvira i magen :) Skrevet 21. mars 2007 #2 Skrevet 21. mars 2007 Åååååååååååååååå jeg gleder meg til å kjenne spark.Det er helt fantastisk. Fra i dag kommer du til å kjenne og kjenne og kjenne.Og det er bare å nyte.
~La luna~ Skrevet 21. mars 2007 #3 Skrevet 21. mars 2007 Ååhh så artig sikker veeeldig kos for pappaen og endelig kjenne noe. Vi venter også på det, men hver gang hånda til pappaen har kommet har d blitt stille.. er ikke d merkelig ? er 18 uker, men har kjent utvendig spark daglig den siste uka, men da er pappaen som regel på jobb..
scubagirl med scubababy Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. mars 2007 Det var en deilig følelse og igjen kjenne at det er liv i magen. Igår var det så stille, så stille... Vet jeg ikke skal tenke sånn, men var litt bekymret igår. Kommer nok ikke til å kjenne så tydelige spark hver dag, men kommer nok til å kjenne etter ja.
Gjest Skrevet 21. mars 2007 #5 Skrevet 21. mars 2007 Å så heldig, jeg er 22+2 og pappaen har enda ikke kjent noe. Men har morkake som ligger mot magen så da tar det litt lenger tid. Vet at min gleder seg veldig til det!
Tinden ruger på nytt gull Skrevet 21. mars 2007 #6 Skrevet 21. mars 2007 Hei Scuba! Ja, snat, det er fantastisk? Vi kjente det utenpå for første gang på fredag, da var det akkurat 5 mnd til termin Pappaen har blitt myyyye mer engasjert etter at babyen ville hilse på han også
myspys Skrevet 21. mars 2007 #7 Skrevet 21. mars 2007 Lucky you! Jeg kjenner daglige spark selv nå, men for tidlig for meg å kjenne utenpå (har morkaka foran). Vi hadde jo lik termin, vi to, men nå, etter UL har vi blitt satt tilbake en uke i tellingen, så ny termin er 20. aug - så nå ligger du foran meg i løypa :-) Blir jo spennende å se på deres UL da, hvilken termin du får. Har forresten fått vite at vi skal ha en jente til. Etter UL synes jeg hun har vært mye mer aktiv, akkurat som om hun skjønte at hun var "avslørt", men sikkert bare at jeg er mer bevisst på at hun er der nå og at hun har det bra.
scubagirl med scubababy Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 21. mars 2007 Hei myspus.. Vi var på ul 5. mars også. Da lå nurket så galt til at det ikke var lett å måle annet enn "løse deler". Men legg, lår, arm, hode tilsa at termin ville være 14. august. Så jeg håper ikke det blir store endringen til mandag.. Fordeler/ulemper med termin 14. august: Dumt at det er midt i ferien jeg skal ut i permisjon. Men veldig bra at nurket blir født på den varme tiden av året. Ulempen i den sammenhengen er vel at jeg kommer til å bli "overopphetet" kanskje? Får heller flytte ned i båten og sitte på bryggekanten med bena i sjøen...
myspys Skrevet 21. mars 2007 #9 Skrevet 21. mars 2007 en annen stooooor fordel med å gå gravid på høysommer, er at du slipper å bruke så mye tøy, og energi på å kle på deg - tro meg sokker på slutten er ikke så enkelt som man skal ha det til :-) Så et luftig skjørt, en topp og sandaler for store føtter er fryd og gammen i stedet for å bekymre seg for om man må kjøpe enda en større vinterjakke som når rundt magen på slutten. Også kan du forlenge permisjonen med neste års sommerferie på slutten av permen.
scubagirl med scubababy Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 21. mars 2007 Er nok bare fordeler å få barn på den tiden av året som vi venter oss.. Glemte forresten ista å skrive at vi ikke vet kjønnet ennå. Jeg kaller nurket for "junior" og at hunden vår får en lillebror. Vet ikke hvorfor jeg har begynt å si det, men det er vel noe i meg som tror at det er en gutt i magen? Vil ikke vite kjønnet før fødselen. Blir liksom litt mere spennende fremover da vettu...
myspys Skrevet 21. mars 2007 #11 Skrevet 21. mars 2007 hihi, jeg hadde også guttefølelse (begge gangene :-) Jeg skjønner det med spenningen. Er bare jeg som er alt for nysgjerrig av natur. Skjønner egentlig ikke hvorfor, for vi hadde jo ingen preferanser for kjønnet, blir jo akkurat like glad. Men gøy å vite likevel, og nå er iallefall Filip utelukket...
@nne p@ l@nne Skrevet 21. mars 2007 #12 Skrevet 21. mars 2007 Kjenner ikke spark utenpå ennå. Pappaen her i huset syntes faktisk det var litt ekkelt forrige gangen han. Tror mest han kjente etter for å gjøre meg glad. Han gledet seg til nurket altså, men synes det var litt rart at noen beveget seg inne i magen.
scubagirl med scubababy Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #13 Skrevet 21. mars 2007 Fikk inntrykk av at pappa'n synes det var spennende å kjenne... Men hvor ivrig han blir etter å kjenne er jeg heller litt usikker på. Han smeiker magen min hver kveld når vi legger oss, så han tenker nok mye på den lille også. Gleder meg til ul til mandag. Da håper jeg vi ser et lite nurk som ikke greier ligge rolig..
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 21. mars 2007 #14 Skrevet 21. mars 2007 Åhh så kjekt!! Pappaen kjenner og kjenner hver dag her, men han har ikke kjent henne enda...jeg har bare kjent henne utenpå to ganger eller noe, men kjenner henne godt inni Akkurat som om hun ikke vil sparke når pappaen kjenner...he he...litt sjenert tror jeg.. jeg er 21+5 i dag...
scubagirl med scubababy Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #15 Skrevet 21. mars 2007 Man hører støtt om sjenerte babyer.. Og når pappa'n endelig er hjemme fra jobb etc. og skal legge hånden på magen, ja da er det så stille som bare det.... Jeg regner med at det vil komme flere anledninger til at pappa'n kan kjenne spark.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå