mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 21. mars 2007 #1 Skrevet 21. mars 2007 Jeg er veldig i tvil her. Har egentlig ikke lyst til at poden skal begynne med smokk, samtidig har han nå (2,5 mnd) begynt å suge på totten for å sove. Jeg vet at det er vanskeligere å avvende totten, men er jo også en del styr med smokk ? Men samtidig er den lettere å vende av. Hva med tannstilling ? Noen som har erfaring med begge deler ?
SuperGlad Skrevet 21. mars 2007 #2 Skrevet 21. mars 2007 her bruker jenta vår smokk, å det er ikke styr i det hele tatt. Synes det er mye bedre at hun bruker smokk enn at hun sutter på fingrene. Hun gjør det av og til når det klør i munnen å hun får veldig fort utslett på fingeren. Det med tannstilling tror jeg er værre med tommelen. Smokkene nå er jo laget slik at de ikke skal ha innvirkning i tannstillingen.
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. mars 2007 om vi da evnt bare bruker smokk når han skal sove. Vil han likevel bruke totten for kos når han er våken ??
selfangerkjerringa Skrevet 21. mars 2007 #4 Skrevet 21. mars 2007 Totten er MYE vanskeligere å avvenne enn smokken! Og det er mye større fare for feil tannstilling med tott. Jeg brukte tott, og har gått gjennom mange år med blod, smerte og tårer for å rette på det totten ødela. Og det er ingen myte, tannlegen ga direkte totten skylda for mye av tannproblemen mine.
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. mars 2007 hmm... synes det er vanskelig å avgjøre. han sovner med totten men han sover også fint uten den. Virker som han bruker den for innsovning og ikke trenger den etterpå. Sovner fint på kvelden uten tott og totter ikke om natta, bare når han koser seg på dagen.... og på dagen har jeg ikke lyst til å bruke smokk uansett, men må jeg så må jeg, vil ikke være ansvarlig for regulering
adelia*termin 18/10* Skrevet 21. mars 2007 #6 Skrevet 21. mars 2007 vil ikke gi noen råd, men sovner han med den nå, blir det vel vanskelig å få han til å ta smokken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå