Gå til innhold

Trenger HJELP & RÅD....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er, et intenst forhold barnefar og meg imellom, han har ingen kontakt,nekter for at jenta er hans bla bla bla..men det er ''greit'' at han må betale. så lenge vi kan ha privat avtale..

Egentlig hadde foreldrene hans planlagt et møte oss 4..han har heller ingen kontakt med sin mor nå pga meg og datteren vår. Bor hos faren..

Nå vil han ha et møte,med kun meg, privat avtale, at han betaler det samme som jeg får i bidragsforskudd , 1250 kr mnd.

Alle råder meg til å la ting går gjennom nav, men jeg er usikker, har egnetlig ikke lyst til at han skal hate meg mer enn han allerede gjør..

Men samtidig, hva om ikke pengene kommer til tiden? hva om han driter i det brått..osv osv..mye hvis her..

Kan noen hjelpe meg, komme med et råd eller 10 for jeg river snart av meg alt håret..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke orka å tatt dette gjennom eksen vis jeg var deg. Hadde tatt det gjennom NAV å latt de styre med det. Han kommer sikkert ikke til å betale til tida uansett.

Skrevet

Hei.

Forstår problemet. men hvis han ikke betaler i tide sitter du der uten penger som du sikkert har bruk for. Ikke avtal noe med han. kjør alt gjennom nav, så får du fortsatt forskuddet fra nav, og han skyller nav penger og ikke deg... Barnefaren her også ville betale privat, men det ville ikke jeg. så nå får jeg bidragsforskuddet og denne måneden fikk jeg etterbatalt fra september i fjord... så lang tid tok det før han betalte... og da har han fått to purringer fra nav... ved 3. purring kan du kreve at de trekker det direkte fra lønna hans. Det fikk jeg beskjed om. har han skrevet under på farskaps papirene? hvis han er sikker på at den ikke er hans, hvorfor tar dere ikke en dna test? da hadde han vel vært villig til det bare for å bevise for deg at du har rett.... :)

Skrevet

Har allerede tatt dna test, og den var ikke i tvil...Jenta er hans,og det har han visst hele tiden,ville ha testen for å være sikker.. Papirene ble skrevet under for en knapp mnd siden...Så ting har tatt tid..snuppa er over året allerede..

Men altså,hvordan går jeg fram da?, Sier ifra til Nav at jeg skal ''beholde forskuddet'', eller går de automatisk ikk for å regne ut hvor mye han skal betale?..

Skrevet

Nav regner ut hva han skal betale ut i fra lønna hans, men bestill time og snakk med dem, du må fylle ut en søknad... Husker ikke helt..

Jeg får forskudd uansett og resten når han betaler... De er veldig hjelpsomme der...

Gjest marie-s
Skrevet

Ring nav og si fra, de vet nok hvordan ting skal gjøres samt at han allerede har pådratt seg ett år med bidragsgjeld dersom han er bidragspliktig (altså at han har skattbar inntekt), så jeg vil nå tro at også nav vil ha tilbake pengene de har lagt ut for han. Og du, dette skal du ikke bry deg om i det hele tatt, dersom faren absolutt vil være så vanskelig så får han vel bare være det, det å krangle med nav og innkrevingsentralen er det nok ikke mye hjelp i.

Skrevet

Hei!

Jeg har privat avtale med pappa til nr to, selv om vi ellers ikke har noe med hverandre å gjøre. Det er ganske enkelt, dere ordner en privat avtale dere i mellom, men det kreves inn via nav, slik at du får pengene dine. Da har de en sak på ham om han ikke betaler, og du slipper å stå der med skjegget i postkassa :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...