ks23 med William og Lucas Skrevet 20. mars 2007 #1 Skrevet 20. mars 2007 litt tid er det vel til overs?? Noen som klarte og tvilling amme her? Nå så gie jeg flaske og pupp anhvergang men blir veldig sår.. Pumper alltid etter amming oxo.....
sarp m/ Niklas og Marius. Skrevet 22. mars 2007 #2 Skrevet 22. mars 2007 Hei. Ja,jeg gjorde det de to første ukene. Men syntes ikke det var lett så jeg gav meg med det. Ammet da en og en i en uke men så slutta jeg med hele amminga.Hadde så lite melk at jeg syntes det bare ble mas med både pupp og flaske. Så guttene mine har fått mme siden de var 3 uker og er fornøyde med det.
_svana_ Skrevet 22. mars 2007 #3 Skrevet 22. mars 2007 Har tid til overs jeg :-D I allefall i blant... hehe. Dobbeltammer enda jeg, guttene er 5.5 mnd. Der var det visst en som var våken gitt, kunne han ikke sovet litt lengre? Bare 30 min jo.... sukk.
ks23 med William og Lucas Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. mars 2007 Hehe... så bra Håper selvfølgelig at jeg vil klare det jeg oxo men føler de må bli litt mere sugelystne og større først...Kansje du har noen gode råd?? Er så morro med to assa, alle sier dette er ett pes men syns da ikke det jeg da. Men nå vet jeg heller ikke hvordan det er og ha 1. Mulig jeg også har to engle barn, nå bare sover de og spiser.. Og litt våken på natta men herregud de er da babyer...
_svana_ Skrevet 22. mars 2007 #5 Skrevet 22. mars 2007 Hvor gamle er dine små? Grunnen til at jeg har dobbeltammet så lenge tror jeg nok er på grunn av to ting: a) Enorm god hjelp på barsel Sugevillige barn Det blir vel fort bare pes om du prøver å db-amme når de ikke er så flink å suge. Det med å ikke vite hvordan det er å ha bare en bruker jeg også å si. Det er herlig med to - og det blir bare bedre og bedre etterhvert som de vokser seg til. Men selvfølgelig er det slitsomt i blant, det er heller ikke til å stikke under en stol. Så bra at de er snille, lykke til videre :-D
ks23 med William og Lucas Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. mars 2007 De er 1mnd idag Så jeg syns tiden bare flyr jeg..He he.. Mine er jo kjempe flinke til og suge da men vet liksom ikke det og legge de til og sånt aleine.. Syns oxo de er litt små nå..Men det ordner seg nok! hilsen oss...
_svana_ Skrevet 22. mars 2007 #7 Skrevet 22. mars 2007 Du må få hjelp til å legge de til om du skal prøve å dobbeltamme. Bygg opp med puter og pledd, sånn at du får en "plattform" foran deg. Evt. bruk tvillingammepute om du har det. Få mannen til å løfte barna opp til deg, én i gangen, hekt gutten på puppen, sjekk at han suger godt før du får nr 2. Det som er bra med dobbeltamming er jo at det går mye kjappere pga dobbel utdrivningsrefleks og at du sparer tid selvfølgelig. Har du vært innom tvillingforumet Dobbelt Glede? www.tvillingforum.com. Kjempefint forum for oss med flerlinger. Det er en egen seksjon 'Nybakt Tvillingmor' der du kan stille spørsmål, og lese/søke opp relevante ting du lurer på. Kjempebra forum! Ble de født litt for tidlig? Grattis med 1-mndsdag :-D
ks23 med William og Lucas Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 22. mars 2007 Oki, vi får prøve litt i helga da Hadde jo vært greit som du sier så sparer du en del tid...Gir de Mme på natta nå da slik at de skal sove godt... Føler ikke at de blir ordtlig mett på melka mi. Takk for det, syntes den har gått så fort jeg...Ikke lenge sia liksom.. Takker for rådet skal ta meg en titt innom dobbel glede oxo...... Ja de kom i uke 34+6... Måtte settes igang pga svangerskaps forgifning.Men trur uansett ikke at det hadde gått lange tiden før de hadde kommet for jeg var visst veldig moden.. Dine da?? Kom de før eller kom de like rundt termin?!
_svana_ Skrevet 23. mars 2007 #9 Skrevet 23. mars 2007 Lykke til! Var inne og tittet på bildene, så skjønne gutter da! Også med så mye mørkt hår :-D Flott mage du hadde også! Litt for tidlig ja, ikke så rart at de var litt slappe på suginga da. Mine kom 36+0, så litt for tidlig, men ikke så mye.
ks23 med William og Lucas Skrevet 24. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 24. mars 2007 Men de er kjempe flinke til og suge nå men føler ikke at de får det de skal ha da de ligger inntil Derfor liker jeg bedre oxo og gi de flaske sånn at jeg har en viss oversikt på hva de har fått ieg. Uff jeg har det så vondt inni meg nå.. Trur jeg burde ventet litt til med og ta de med på shopping, lille Lucas har blitt forkjølet nå, liker det ikke da de er blitt så små. ;( Men William var litt sånn for ca en uke siden han oxo....... Men legen sa så lenge de puster med nesa så er det ingen fare..Men man får jo så vondt av de da når du ser de ikke trives med det..Men blitt noe bedre nå da når vi kjøpte saltvann og sånn som drar ut snørra for han. Jaja.... Bra med dere da?? Får vel eta frokost nå...Blir litt døgn vill ja.
**chrissy-the sweetest thing** Skrevet 24. mars 2007 #11 Skrevet 24. mars 2007 jeg måtte gi tilegg og småpumpet samtidig som jeg prøvde med puppen av og til de første fem døgnene på barsel,den siste natta før vi skulle hjem så hadde de en såkaldt økedag da de skulle ha pupp mer enn en gang i timen -heele natten*gjesp* etter den natta bare rant det på hjelp å nå har jeg nok til å dobbeltamme.det er jo så mye enklere:-) jeg driver fortsatt med tre timers stell,noen som vet hvor lenge man skal holde på med det?de sa det var fordi de var så små,men nå har de vel sikkert vokst litt!
sarp m/ Niklas og Marius. Skrevet 24. mars 2007 #12 Skrevet 24. mars 2007 Hadde ikke noe fast tid mellom måltidene, fikk når de ble sultne. Men den første måneden gikk det som regel ikke mer enn tre timer mellom og opp til fem på natta. Men så gikk de ned til 5 faste måltider om dagen og det har de enda, er nå 3md og 8 d. Men mine har nesten bare fått mme, vet ikke om det har noe å si men mange mener jo det metter mer.
ks23 med William og Lucas Skrevet 25. mars 2007 Forfatter #13 Skrevet 25. mars 2007 Så bra da Jeg fikk ikke kjempe produksjon nei på sykehuset men ble litt bedre når vi kom hjem... Hadde vært supert å klare og dobbelt amme da, morsmelken er jo den beste.Men litt usikker på om den klarer og mette de ordentlig. slitsomt med to som aldri helt blir mette liksom. Nå får mine morsmelk på dagen og mme på natta. Syns det funger greit. Så får vi se med tiden hva det blir til.....Orker jo ikke denne pumpinga heller i flere mnd.For det gjør jeg hver gang etter jeg har ammet så og si for og gi den andre melk. Men klarer du og legge de til selx oxo el? Og har du kjøpt deg amme pute?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå