Gå til innhold

Er han litt liten for alderen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei.

Jeg har en liten gutt som blir 11 mnd den 1 april. Var og veide han den 9 mars, og da var han 69 cm og 8480. Han er ikke født for tidlig, og var 50 cm og 3650 gram.

Fikk ett lite hint om dette her for noen uker siden da jeg skulle levere han på barnepassen på sats for første gang og skulle sette ham ned på gulvet så han satt. Hun ene trodde ikke at han kunne sitte slik, at han var for liten for det.

Men han er flink motorisk, han kunne snu seg begge veier når han var litt over 4 mnd og reiste seg opp vha stuebordet når han var 8 mnd, og nå reiser han deg opp og setter seg ned og går rundt i leil vha møbler og vegger, det er sjelden at han detter. Han kan og stå ett par sekunder selv hvis vi slipper ham, og han prøver og å slippe seg selv løs fra bodet noen ganger. For noen dager siden skulle vi gå litt i leil, har til nå holdt han i begge hendene, men da ville han bare holde i den ene, og det gikk fint det. Det går jo riktignok litt tregere, men det er jo en fremgang.

Er han litt liten for alderen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er vel kanskje liten for alderen ja, men det gjør vel ikke noe? De små er ofte flinkere motorisk enn de som er store og tunge. en i barnehagen sa iallefall til meg at hun var overrasket over motorikken til sønnen min fordi han var så stor.

Motorisk sett så høres han jo helt normal ut og vel så det:)

Skrevet

Vekten i forhold til alderen er kjeme fint, men han er nok ganske kort.

Hadde ikke bekymret meg over det så lenge han utvikler seg fint. Ikke alle kan bli like høye :)

Min eldste er heller ikke så høy :)

Skrevet

Jeg har jo en stor gutt i forhold til alder,han er 70cm og veier 8100,han er født 28.11.06. Han var veldig stor da han ble født 54cm og 4580gr, han har lagt på seg fint og vokst fint i forhold til kurven.Han er verken for tykk eller for tynn.

Han snudde seg fra rygg til mage da han var 2mnd og noen uker etter ålte han seg fremover.Han kommer ikke så langt,men et lite stykke,før han blir trett.

Han er veldig sterk og står på bena lenge av gangen(til den alderen)men står selvfølgelig ikke alene,men når han sitter i fange og vi holder ham i hendene,reiser han seg selv opp.

Tror ikke at du skal bekymre deg noe over lengde og vekt,så lenge de ikke sier noe på helsestasjonen.Du har kansje en som ligger på den nederste kurven,mens jeg har en som ligger på den øverste kurven.Tror nok det vil gjevne seg ut etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...