Anonym bruker Skrevet 20. mars 2007 #1 Skrevet 20. mars 2007 Jeg har to barn på 2 år. Jeg har fødselspermisjon nå der jeg får utbetalt ca 10 000 kr mnd. Har jeg rett på overgangsstønad og hvor mye er den på da evt? Hvilken annen støtte har jeg rett på? Og tror dere det er mulig å få kjøpt seg en leilighet når man er alenemamma med to små?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2007 #2 Skrevet 20. mars 2007 Jeg har egentlig ikke så masse peiling! Men du kan jo søke på os. du kan søke på bostøtte Lån kan duj vel få hvis du har fast jobb?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2007 #3 Skrevet 20. mars 2007 du får ikke os hvis du har fødselspenger såvidt jeg vet. men sjekk det, mulig det kommer an på hvor mye du får i fødselspenger! Jeg har ikke sjangs til å få kjøpt meg leilighet med det første....leier av mamma og pappa og bor sammen med søsteren min. I Oslo....Må nok vente til jeg finner meg en kar med å få kjøpt noe! Når jeg først skal kjøpe vil jeg jo ha soverom til guttungen...
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2007 #4 Skrevet 20. mars 2007 Fødselspenger er det samme som inntekt, og så klart får du os. Den blir gradert. Vil tippe du får ca 6000 kr eller litt mer i os. Søk om bostøtte. Jeg eier. Er tøft, men det går.
*ulvemor* Skrevet 20. mars 2007 #5 Skrevet 20. mars 2007 jeg studerer og har OS. kjøpte 83 kvadrat nå før jul. fikk kommunalt lån. os reduseres med 40 øre for hver krone du tjener, trur du har rett på litt ja.
winneboo Skrevet 20. mars 2007 #6 Skrevet 20. mars 2007 Mulig du har rett på OS ja, men den blir nok redusert så du får ikke full OS. Men er jo ekstra penger da, så bare søk i vei. Du har vel rett på barnetrygd for ett barn mer enn du har+ barnebidrag. Tviler du får bostøtte, men går ann å søke da. Jeg har kjøpt meg egen bolig, men pappa står som kausjonist. Hadde ikke fått lån uten at han stilte som det. Det er en del utgifter med å eie så man bør være forbredt på å leve litt trangt. Nå har jeg et veldig høyt boliglån da så betaler 7800kr i mnd på det. Tilsammen har jeg 11 000 i utgifter som da er lån+ andre regninger. Utenom det kommer mat,bensin,klær å andre ting. Men jeg lever heller trangt å bor stort. Har fått drømmeboligen min, å kommer til å bo her i mange år.
Gjest Skrevet 20. mars 2007 #7 Skrevet 20. mars 2007 jeg har hatt fødselspenger nå..utbetalt ca 10.000 jeg også. får redusert os på 4000 utbetalt
Gjest Skrevet 20. mars 2007 #8 Skrevet 20. mars 2007 har forresten ikke fått låd på mere enn 650.000 ...og det er det får man ikke noen leilighet som går ann å bo i for...så vi leier
Singelmamma og banden Skrevet 21. mars 2007 #9 Skrevet 21. mars 2007 Alene med snart tre barn, og jeg får boliglån - men det kommer jo an på inntekt, bosted, samt hvilken bank du går i... Du har krav på red os oppå fødselspenger, kontantstøtte om du ikke allerede har det eller eldste går i bhg, barnetrygd for ett barn mer (dvs for tre barn, kr 2910,-), bidrag fra faren/fedrene, evt bostøtte men tvilsomt for alle ekstra ytelser regnes med. Snakk med nav du :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå