blond Skrevet 20. mars 2007 #1 Skrevet 20. mars 2007 Hvor mange måltider bør en voksen person spise i døgnet? Hva definerer du som et måltid?
Snart_tenåringsmor Skrevet 21. mars 2007 #2 Skrevet 21. mars 2007 En bør spise 3 hovedmåltid og 2-3 mellommåltid. Et skikkelig måltid er 2 knekkebrød, 1 1/2 grovbrødskive, havregrøt, usøtet kornblanding med melk eller cultura, en skikkelig salat med masse proteiner, eller en omelett feks Et mellommåltid kan være en neve nøtter, ei frukt, litt grønnsaker, en yoghurt med eller uten korn. Eller rett og slett et egg... en kyllingfilet eller noe. Protein metter bra, og varer lenger en karbohydrater =) Det bør ikke gå mer enn 3-4 timer mellom hvert måltid =) Dette for å holde forbrenninga jevn =)
fornøyd ja Skrevet 23. mars 2007 #4 Skrevet 23. mars 2007 hei jeg spiser fire skikkelige måltider om dagen; frokost, lunch, middag og kvelds. Og to mellom måltider; mellom frokost og lunch og mellom lunch og middag. Kvelds spiser jeg for å holde forbrenningen oppe om natten. Jeg spiser kl åtte, ti, tolv, to, halv fem og åtte (sånn ca da). Et skikkelig måltid i mine øyne er tre knekkebrød eller to brødskiver. Havregrøt og musli som allerde er nevnt også, med enten biola eller cultura. til lunch kan man ha omelett, salat, brødskiver, fyllt pitabrød etc.. Og en skikkelig middag. Mellommåltider som jeg pleier å ha er yoghurt, frukt, knekkebrød eller noen ganger bare en kjeks. Det er jo mest for å holde blodsukker og forbrenningen stabil. Starter dagen med en kjempe frokost slik forbrenningen får et skikkelig tak
olivia71 Skrevet 26. mars 2007 #5 Skrevet 26. mars 2007 Det avhenger vel litt av hvor mye energi du forbrenner i løpet av en dag - mao om du trener el ikke. Jeg spiser 3 måltider om dagen. Brød til frokost og lunsj (2 brødskiver med pålegg og juice), og middag. Spiser ikke kvelds nå som jeg nesten ikke ammer lenger. Dersom du ikke trenger mye energi til kvelden ville jeg latt være å spise kvelds, for om natten er basalforbrenningen din mye lavere så du trenger ikke så mye energi da. I tillegg hender det jeg tar en frukt eller to i løpet av dagen. Er slank og trener en del. For meg er karbohydrater dermed en viktig del av kostholdet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå