Gå til innhold

Guttefølelse og jentefølelse...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En jeg kjenner var på 3D ultralyd i dag og fikk bekreftet at det er en jente. Hun har selv følt at det var jente helt siden unnfangelsen omtrent.

Ser at mange andre her også har guttefølelse/jentefølelse. Bare lurer på hvordan dere føler det liksom....Drømmer det? Tenker at det er det ene eller andre kjønnet? Bare "vet"? Og stemmer det ofte?

Jeg svinger fram og tilbake og tenker gutt-jente-jente-gutt-gutt-jente-gutt- så min magefølelse er ikke til å stole på (og jeg har sjekket at det bare er en!).

I starten tenkte jeg ikke så mye på dette med kjønn, var bare så glad for å endelig være gravid. Men nå begynner jeg å bli mer og mer nysgjerrig og synes det er så lenge til ultralyden. Og kanskje man ikke får vite noe der heller.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg gikk også med jentefølelse fra dag en omtrent,fikk vite for tre uker siden at det var gutt. Dette fikk jeg ikke til å stemme,for jentefølelsen var så sterk. men jeg var nå ute og shoppa et tonn med blått likevel,hehe.Var jo like glad uansett hvilket kjønn det var. Var på ny ul i går,og joda der lå det ei jente gitt,så jammen hadde jeg rett i jentefølelsen,hehe. Så i dag ga jeg alle de små søte blå klærne til veninna mi som venter gutt denne uka:)

Skrevet

jeg har hatt guttefølelse siden jeg fant ut at jeg er gravid, har bare visst det liksom, kjent det på meg...

mamma og sambo har tvilt på meg og sagt at de trodde det var jente, men nå har jeg fått bekrefta på 2 ul at der er en gutt, og skal få det bekrefta i morra igjen på ny UL!

Skrevet

Sist jeg var gravid hadde jeg bare paa foelelsen at det var en gutt - kanskje det var oensketenkning fordi jeg visste at mannen innerst inne gjerne ville ha gutt - og det var det. Denne gang var alt saa anderledes saa jeg var helt sikker paa at det var jente - og det er det med 80% sikkerhet (mannen var sikker paa at det var gutt). Det er ikke det at man droemmer om det eller noe - det er bare en foelelse.

Skrevet

jeg har hatt jente følelse hele tiden, har bare sett på jentenavn også.

men etter at jeg var på UL, ville ikke vite hva det var, så sa jeg at jeg hadde jente følelse men JM så så lur ut å smilte å jaha liksom. så etter det har jeg verken hatt jente eller gutte følelse hmm snedige greier det der. jaja det er jo bestemt for lenge siden så det blir hva det blir,uansett hva man ønsker eller gjetter (,")",)

Skrevet

Hmm...det er veldig spennende saker. Her i huset er begge deler like velkommet, og ikke kommer kjønnet til å gjøre særlig forskjell på valg av klær og farger heller. Blir lite rosa/lyseblått hos oss, men mye rødt, blått, svart, beige, brunt og grønt. Det er bare ren nysgjerrighet og selvfølgelig gøy å kunne bestemme seg for navn da.

Skrevet

Sist gang hadde jeg veldig guttefølelse og det stemte. Nå er det veldig frem og tilbake. Men det er jo ca 50% sjanse så da er det jo ikke så rart at man av og til har helt rett:-)

Skrevet

den var litt skummel, jeg har konstant fra første dag følt at det var jente.. fikk vite på ul at det er gutt, men føler fortsatt at det egentlig er jente..

enn om jeg får den overraskelsen når babyen kommer ut? har jo også kjøpt blått og blått....ooog blått:D

Skrevet

Jeg har jentefølelse. Aner ikke hva det kommer av og har heller ingen preferanser mht gutt eller jente. Men fikk tidlig følelse av at det er en jente inni der. Blir spennende å se om 7 uker :-)

Skrevet

Jeg har sagt "han" hele tiden, og spesielt etter at jeg fikk höre hjertelyden. Da var jeg sikker på at det var en gutt. Vanskelig å beskrive, men jeg bare "fölte" det. Det var liksom bare sånn...

Og i dag på UL viste det seg at det stemte! En liten gutt som bor inni magen min :)

Skrevet

glemte å si at jordmoren på UL i dag sa at som regel stemmer det som mor föler. I de fleste tilfeller iallfall :)

Skrevet

min følelse stemte overhode ikke.

Jeg var helt sikker på at det var jente.

Men var på UL i dag (en herlig opplevelse...) og fikk vite det var gutt.

Så jeg stoler ikke på meg selv iallefall.. Hehe.

Jeg var for nyskjerrig og dro på privat-klinikk i dag.

Så verdt pengene..

Skrevet

her stemmer det ikke.

trodde at det var gutt, men neida. det er ei lita jente i magen min;)

men noen følelse har jeg vel egentlig aldri hatt.

har vært mer det at alle venninnene mine har fått gutter, så da tenkte jeg at vi også sikkert får det;)

men som sagt, det er ei jente som sparker hos meg.

Skrevet

eg har jentefølelse....og har flere ganger tatt meg selv i å tenke at når HUN osv.....med forrige var det alltid HAN eg snakket om og det var jo rett.....

Skal på UL på torsdag så da blir det spennende å se....

Skrevet

Jeg gikk første gang med guttefølelse og fikk jente. Denne gangen hadde jeg jentefølelse og fikk idag vite at det blir gutt.......

Skrevet

Hm. Her i huset gikk vi begge to intuitivt inn på jente med en gang testen var positiv. Aner ikke hvorfor. Jeg har alltid sett på meg selv som en guttejente, og har på sett og vis alltid likt guttebarn bedre enn jentebarn (synes jenter ofte er så hysteriske - og jeg er litt mer jordnær enn mange andre jenter), så det at jente slo meg så sterkt, det var jeg altså ganske overraska over.

Stort sett alle er i mot oss da. "Alle" andre mener det er en gutt, bortsett fra moren min - som også intuitivt begynte å tenke på den lille som jente.

Skrevet

Jeg må bare spørre om en ekstra sak, jeg:

Hele svigerfamilien min tror det bor en gutt i magen min, og mannen og jeg er stort sett de eneste som tror det er en jente. Alle andre mener tydeligvis at det er en gutt (også venner og andre bekjente). Men det jeg tenkte litt på i forhold til familien hans var litt dette:

Hans søster fikk en jente i august (vi får altså ca nøyaktig ett år etterpå), hun er sikker på det er en gutt. Faren tror det er en gutt, men har siden søstern til min mann fikk en jente, begynt å mase om at snart ønsker han seg en gutt - for han kjenner kun jenter.

Tror dere at deres guttefølelse kommer ut av ønsket om å ha en spesiell datter (og ikke enda en familie-jente født i august), og en manns primitive ønske om at hans sønn skal få en gutt.

Jeg blir nemlig mektig provosert hver gang de begynner å mase om hvor feil jeg tar i forhold til min magefølelse.

Skrevet

I begynnelsen hadde jeg en kjempesterk guttefølelse, men tror det har mye med at jeg var mer fornøyd med guttenavnet vi var kommet fram til enn jentenavnet. Men de siste månedene har jeg hatt en utrolig sterk jentefølelse. En uke til UL i dag, så blir spennendes å se...=)

Skrevet

Jeg har hatt en følelse i flere år egentlig, at min førstefødte skal være en gutt. og siden jeg fant ut at jeg endelig var gravid har jeg vært overbevist om at det ville bli en gutt.

Og i dag fikk jeg faktisk bekreftet det på UL. Der lå det en liten tass og spriket med beina og viste frem hva som var der.

Det er ganske så snodig å ha den magefølelsen om hvilket kjønn så sterkt! hadde jeg fått beskjed om jente i dag, hadde jeg nok ikke trodd på jordmora....

Skrevet

Jeg hadde tidlig veldig gutte-følelse med førstemann. Vet ikke helt hvorfor, det var bare en veldig sterk følelse. Kunne ikke se for meg noe annet enn at den lille i magen var en gutt. Hadde også typisk gutte-mage, og når fødselsstripen kom ganske tidelig var jeg enda mer sikker, he he - og det stemte:o)

Denne gangen hadde jeg ikke en like sterk følelse, men følte alt var veldig annerledes enn første gangen, og klarte liksom ikke tenke gutt...samboer var helt sikker på jente fra første dag, så kanskje han påvirket meg litt. Hadde vel mest jentefølelse ja - og i følge ul blir det det:o)

Skrevet

Jeg føler på meg at det er gutt jeg venter.

Kaller nurket for junior, noe som folk oppfatter som gutt...

Skrevet

sist jeg venta trodde jeg det var gutt for alle sa det osv...hehe..pga magen o.l...men fikk jente.

no hadde i magefølelse på jente med engang,å ifølge jm/ul blir det ei jente...

men den siste uka,har i begynt å få guttefølelser...veit ikkje koffor,ingen som har sagt noe som sku "påvirke" meg heller,tenk på alt i har handla inn av jenteklær...hehe..blir spennende å se om +/- 118 daga :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...