Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 20. mars 2007 #1 Skrevet 20. mars 2007 Jeg har hatt bra melkeproduksjon helt siden fødselen for 5 uker siden, men de siste par dagene strever jeg veldig med å få ut noe særlig. Jeg pumper og gir på flaske, så jeg ser hele tiden hvor mye jeg har. Tidligere har jeg fått ut opp til 100 ml på hvert bryst, nå fikk jeg ut 50 ml tilsammen og sånn har det vært i to døgn nå. Liker ikke å gi vesla så mye mme, men jeg blir jo nødt til det når jeg knapt får noe ut. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å få økt melkeproduksjonen? Takk for svar :-)
ava* Skrevet 20. mars 2007 #2 Skrevet 20. mars 2007 Gå inn på ammedebatten der er en link om hva som kan øke melkeproduksjonen!!
♥sjiga♥ Skrevet 20. mars 2007 #3 Skrevet 20. mars 2007 slapp av og ikke stress, prøv med havregrøt, havregryn med honning, vørter øl og amme te er ting som fungerer for noen og ja amm eller punp deg ofte, ca en gang hver time halvannen. tenk positivt. lykke til!
MammaDilla Skrevet 20. mars 2007 #4 Skrevet 20. mars 2007 Det er lurt å pumpe så du vet hvor mye hun får i seg, men amming er mer stimulerende for utdrivningsrefleksen og produksjonen. Prøv å amme henne og helle pump deg etter amming for ekstra stimulering. Du vil merke det på henne om hun ikke er fornøyd. Og da er mme bedre enn ingenting. (husk å blande i maltekstrakt) Sånn videre kan du jo be fastlegen din om resept på syntocinon. Den nesesprayen stimulerer utdrivningsrefleksen sånn at melken strømmer lettere ut. Den er helt ufarlig. Lurer du på om tulla får nok mat så vei henne to ganger i uka hos hs. Forstår fortvilelsen din. Hadde det slik selv for noen uker siden, men har kommet seg nå
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. mars 2007 Takk skal dere ha :-) Vesla vil ikke ta puppen, så jeg kan dessverre ikke amme. Skulle så gjerne :-/ Må man ha i maltekstrakt i mme? Trodde det bare var om de var harde i magen? Hun strever en del med magevondt da, men det tror jeg er etter mitt inntak av melkeprodukter, hun ble bedre etter at jeg sluttet med melk/ost etc som merkelig nok var for to dager siden (samme tid som melkeproduksjonen min gikk ned.) Hun har bra vektoppgang, heldigvis. Hun er født 3 uker for tidlig, så vi har vært veldig nøye med vekten hennes men hun har til og med gått oppmer enn forventet.
Macmania Skrevet 20. mars 2007 #6 Skrevet 20. mars 2007 Du har fått mange bra tips! Har hatt det litt sånn selv. Det som har gjort susen her i gården er vørterøl, amme-te, spise godt og ikke minst pumping og håndmelking. Lykke til!
Gjest Skrevet 20. mars 2007 #7 Skrevet 20. mars 2007 Som sagt her tidligere; ikke stress! Det virker inn på melkeprod. Også sørg for å få i deg nok drikke !
Chiquita Bananas Skrevet 20. mars 2007 #8 Skrevet 20. mars 2007 Jeg spiser en skål med havregryn og honning og melk - da pleier det å fylles ganske bra opp i boobsene....
Gjest Skrevet 20. mars 2007 #9 Skrevet 20. mars 2007 PS! Håndmelking stimulerer utdrivn.refleksen bedre enn pumping (nest etter amming)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå