Anonym bruker Skrevet 20. mars 2007 #1 Skrevet 20. mars 2007 Vi skal ha dåp 1. påskedag... Dette ble bestemt fort i forrige uke. Og siden det har jeg tenkt og tenkt... Det gjelder faddere... Vi skal ha 4 tilsammen, 2 på hver side. Jeg har en bror med samboer som venter barn om ca 4 uker. Jeg har da tenkt å velge min bror som den ene fadderen. Så står valget mellom ei veldig god venninne og dama til broren min. Ho venninna har vært veldig flink med babyen vår og kaller seg "tante". Hennes største drøm er å få barn selv men ho tør ikke... Så er det bare det at ho skal i utdrikningslag påskeaften til ei anna venninne. Så hvis jeg ber ho om å være fadder ødelegger jeg kanskje planene hennes... De skal visst reise til en liten øy med dårlig fergeforbindelse... Men kanskje ho har mer lyst å være fadder... Men har ikke lyst at ho skal være fadder uten å være i dåpen da... Eller komme skikkelig fyllesyk i dåpen. Hva skal jeg gjøre? Skal jeg tørre å spørre eller bare ta den lettvinte løsningen og ta svigerinne som fadder?? Please kom med råd!!!!!!!!!!!!!
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 20. mars 2007 #2 Skrevet 20. mars 2007 Hvis du virkeli vil ha venninna di som fadder så synes eg at du skal spørre ho:) Vil tru at hun heller vil være fadder og være med i barnedåp, og ta del i livet til barnet ditt, enn eventuelt drikke seg full i et utdrikningslag der gleden bare varer en kveld:)
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2007 #3 Skrevet 20. mars 2007 Man kan stå som fadder og ikke være der på selve dagen har jeg hørt...
Morango 29.05.2007 Skrevet 21. mars 2007 #4 Skrevet 21. mars 2007 Fadderskapet varer livet ut, mens ei fyllekule på et utdrikningslag varer bare for en kveld-samt fyllesyka den påfølgende dagen... Velg venninna di og la henne derfra ta det avgjørende valget om å være tilstede eller ikke:)
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #5 Skrevet 22. mars 2007 Hvis hun skal være fadder er det jo "jobben" hun gjør etter dåpen som er viktigsd uansett, eller? Ingenting i veien for å bli fadder selv om man ikke er med på selve dåpen hvertfall. Jeg ville valgt henne, ikke velge fadder bare fordi hun ikke kunne komme. Den ene fadderen jeg har valgt kan ikke komme i barndåpen, ikke noe problem det.
spagetti Skrevet 22. mars 2007 #6 Skrevet 22. mars 2007 Snakk med venninna di, du!! I kirka er det et "krav" om at minst to av fadderene må være tilstede. Har selv en av fadderne som bor langt unna og som ikke kan komme selve dåpsdagen. Du er selvfølgelig ikke nødt å ta svigerinna, som jeg forstår er "2.valget".. hehe.. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå