Gå til innhold

Dere som har barn i barnehagen (12-18 mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser en typisk hverdag ut for dere ?

Måltider og lurer ol.

Lurer på litt, mulig gullet får plass i barnehage til høsten og er da 16 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pluggen begynte da han var nesten 11 måneder og er nå 18 måneder. Dagen vår er slik:

- Står opp 07:00-07:30 (Han våkner vanligvis selv, men når klokka runder 07:30 og han fortsatt sover, vekker jeg ham.)

- Koser litt i sofaen mens vi våkner

- Spiser frokost og kler på oss

- Pluggen leker litt mens jeg steller meg og pakker til barnehagen

- Er ute av huset ca 45-60 minutter etter at vi sto opp

- Triller ned i barnehagen, gir hadeklem og vinker masse

- Henter 16:30 (jeg eller pappaen).

- Triller hjem (eventuelt en tur innom butikken)

- Leker litt hjemme mens vi lager middag.

- Spiser middag rundt klokka 18:00-18:30. Pluggen spiste middag i barnehagen klokka 3, så han sitter bare sammens med oss og småspiser litt og griser.

- Cirka 19:15 begynner vi med kveldsmat og 20:00 er han vanligvis i seng.

Dagene blir korte, men det fungerer :)

Skrevet

Gutten vår har gått i barnehage siden han var 10 mnd, er nå 16 mnd. Pga jeg er sykemeldt og ikke får lov til å løfte han må pappaen kjøre han dit hver dag, men jeg står som regel opp sammen med de og hjelper dem med påkledning osv.. Slik er de dagene han er i barnehagen (har 50 % plass):

Våkner/vekkes 6.30 - 07. Vasker og ordner, kler på.

Er med pappaen på kjøkkenet mens han ordner matpakke til jobb, får evt litt å spise/drikke. Får frokost i barnehagen når han kommer dit (og alle andre måltid).

Jeg henter i 15 - 15.30 tiden, da koser vi oss litt før vi lager middag sammen (han har egen kasserolle som han lager i samtidig).

Middag ca 16.30, ikke bestandig han vil ha så mye for han har spist ca 14.30 i barnehagen.

Begynner kveldsstell 18 - 18.30 avhengig av om han bader eller ikke, og i seng etter litt mat og melk 19 - 19.30.

=)

Skrevet

Takk for svar. Lurer egentlig litt på rutiner i banrnhagen også jeg da.

Når spiser og sover de der. Hvor lenge og hvor mange lurer har de ?

Skrevet

Hei!

Jeg jobber i bhg med barn 1-6 år.

Ser du lurer på soving og spising...

Vi spiser frokost når barna kommer og fram til ca kl 0900..

Lunsjen spiser vi ca kl 11.30 og da sover de minste etter lunsj... Hvor lenge de skal sove bestemmer foreldrene..

Kl 1500 spiser vi resten av matpakken og frukt..

Dette med soving er det helt og fullt foreldrene som bestemmer..vi gjør som de mener er best for barnet.. Vi hadde fek et barn som begynt da han var 11 mnd og han trengte en lur etter frokost og en etter lusj...

Skrevet

I barnehagen vår er det frokost halv ni for de barna som ikke spiser hjemme. Så er det lunsj klokka 11 og så legger de seg 12-12:30. Sover så lenge de vil tror jeg. Pluggen sover en til halvannen time. Henger et skjema i gangen over hvor lenge de sover hver dag. 15:00 er det middag.

I begynnelsen var han veldig sliten da barnehagedagen var over og sov en liten blund når han kom hjem og (en halvtimes tid).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...