Gå til innhold

noen andre unger som er sånn eller..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ungen min liker ikke middag! ikke middagsglass, og ikke hjemmelaget middag.. så da får han en flaske mme isteden. vi tilbyr han middag hver dag, men får det ikke i han.

må han ha middag? han spiser grøt og litt brød i tillegg til mme.

han er 7 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjenner en liten tass som var likedan på den alderen. Moren prøvde å gi han 8 mnd glass i stedet og det gikk ned på høykant! Litt mer smak og litt mer klumper var tingen, kanskje det er løsningen for deg og??

Skrevet

Tror mange opplever det sånn.

Har du prøvd å gi 4mnd glassa? Det er mye ukjente smaker vettu, og 6 mnd-glassa er det jo mer forskjellig i.

Prøv f.eks potet og brokkoli fra HiPP, det var den store favoritten her i starten. ENDA er det den som glir lettest ned.

Og vi hadde en periode hvor hun absolutt ikke ville ha grøt.. Da var det middag til frokost, middag og kveld.

=)

Skrevet

Vet ikke om han absolutt trenger middag enda,men det er jo lurt å venne ham til nye smaker så tidlig som mulig,jo lengre du drøyer det,verre blir det å venne ham til det.Jeg hadde snakket med hs hadde jeg vært deg.

Skrevet

Jeg hadde det på samme viset med den første..og har det fortsatt slik.. Hun er 5 år nå.. Da hun var lita spiste kun en type middagsmat på glass..Det spiste hun helt til hun begynte å spise potetmos og spagetti.. Så hun spiste middagsglass for barn på 6 mnd i laang tid.. Var ikke snakk om å få i henne noe annet.. Utrolig slitsomt.. I dag er hun 5 år og spiser så og si ingen retter.. Går på spagetti/potetmos/grøt..+ brødmat o.l..

Skrevet

han trenger ikke middag foreløpig, men fint å fortsette å gi smaksprøver. hva med å eks prøve bare potet med mm/mme i? så får han den kjente smaken igjen i middagen. Når gutten vår var litt over 7 mnd begynte vi med potet, så ble det etterhvert potet/gulerot så i tilllegg brokkoli og deretter kjøtt. han elsker middag og jeg tenkte jeg ikke skulle gi mm i slik han skulle bli vant med den smaken og hadde vann i poteta. men kanskje du skulle prøvt med noe melk i for å gjøre smaken kjent? vår gutt vil og ha klumper, og fant fort ut det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...