Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på fem måneder er veldig vanskelig å legge om dagen... Han er trøtt, men vil ikke sove. Han skriker og skriker, og i hvert fall hvis jeg går fra ham. Jeg tror han heller ikke er overtrøtt... Hva anbefaler dere å gjøre? Han roer seg bedre hos meg, men så er vel ikke de helt "riktig" heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn hadde jeg det også lenge, men så gikk det gradvis bedre. Hvor legger du ham på dagen da?

Jeg prøvde å følge rådet om at han ikke skulle sove samme sted på dagen som om natten, men etter mye skrik og skrål gav jeg opp dette og nå sover han i vogga både dag og natt og det fungerer veldig fint. Jeg lar ham også sove ute i vogn. Jeg bor i blokk så det jeg gjorde var å kjøpe en billig vogn og sette ut på balkongen, så slapp jeg å styre med vogn opp og ned etasjene.

Forøvrig så lot jeg ham ofte sovne på armen også jeg da, det viktigste er at de får sove, ikke hvordan de sover tenker jeg da...

Du kan prøve å la ham nesten sovne på armen og deretter prøve å legge ham i senga. Begynner han å sutre, ta ham opp og prøv igjen etter en liten stund. Tidkrevende greie, men da jeg gjorde dette så gikk det litt og litt bedre for hver dag og nå sovner han helt av seg selv når han blir lagt.

Ikke så lett dette med soving på dagen, vi har slitt masse og det er ikke før nå ting har begynt å bli bra (han er 5 mnd nå).

Skrevet

Takk for svar:) Jeg legger han i senga, der han sover om natta -har bestandig gjort det... Hmm... Var veldig god ide å kjøpe en billig vogn, for jeg bor i 2.etg og det er ikke så enkelt å få vogna opp og ned der. Godt å høre at du lot han sovne på armen. Jeg har vel ikke vært helt konsekvent der. Har ikke greid å la være å ta ham opp av senga alltid, selv om jeg sier til meg selv at jeg skal klare det;) Lurer nesten på om jeg bare har vært dum og latt han gråte for mye i senga si... Tror nemlig ikke det har gjort det bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...