Gå til innhold

Parabenfri babypleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på jakt etter parabenfri babypleie uten parfyme. Noen som har noen gode erfaringer/råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker Aponti. Inneholder hverken parabener eller parfyme, men har ringblomstolje i, noe som sørger for at produktene lukter mildt og godt. :) Ellers er Babyline parfymefrie og parabenfrie (skal være), men jeg synes oljen deres begynner å lukte harskt etter ca 2 uker.

Skrevet

Aco Baby på apoteket. Uten parabener, parmfyme og fargestoffer

Skrevet

Babyline er de eneste produktene som er 100% fri for skadelige stoffer, også parabener. Vi bruker også Aponti, men de inneholder eteriske oljer (som kan gi irritasjon på lik linje med parfyme), men vi er kjempefornøyde..!

Skrevet

Synes forresten Babyline sin olje, bad, solkrem og shampoo er de beste, Aponti sine våtservietter (Babyline har ikke våtservietter) er gode..!

Skrevet

Coop har også en ny serie med babyprodukter som er svanemerket, altså uten skadelige stoffer for baby eller miljø. (Obs! Svanemerkingen er ikke like streng som grønn hverdag når det gjelder parabener).

Coop har også svanemerkede tøybleier.

Hvis helsestasjonen din er med på God Start-prosjektet til ecolabel(svanemerkingen), gir de ut gratisprøver (spør- og be dem bli med hvis de ikke er med allerede!)

Helsekostbutikker har også serier som ikke inneholder kunstige konserveringsmidler (som parabener), f.eks Weleda har en babyserie. Disse er BDIH-godkjent (tysk godkjenning for naturkosmetikk. BDIH er ikke like strenge som svanemerking når det gjelder bruk av eteriske oljer.

Nyttige linker er:

http://www.gronnhverdag.no/tema.php?tema_id=3

http://www.ecolabel.no/cgi-bin/svanen/imaker?id=7024

Lykke til! Blir glad hver gang jeg ser noen som tar hormonfortyrrende stoffer på alvor :-)

Skrevet

Jeg har svært god erfaring med ACO Baby. En ganske ny serie i apotek, og den er både uten parfyme og parabener. Alt for mange babypleieserier som har parfyme!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...