dritgrei hei hei! Skrevet 20. mars 2007 #1 Skrevet 20. mars 2007 sånn masse masse masse..... jeg har aldri sett det før jeg.... eller joda, men da var jo dritgreigutten to år..... hun er jo bare baby.... men hun er blid, det har hun vært i hele dag, og hun ville ha litt morsmelk nå, så hun er vel ikke alvorlig syk, men stakkars babyen. har dere hatt omgangssyke på babyene, og kan de få det og er det greit og går det over og må jeg være våken hele natten for å passe på at hun ikke drukner? lille babyen min, hilsen fru bekymring som tror det værste først.... alltid! .....
Superlis Skrevet 20. mars 2007 #2 Skrevet 20. mars 2007 Stakkars dritgrei baby..pyton med oppkast!! Ja sånne små kan få sånt,bare gi henne masse drikke så går det nok bra. Bare husk masse masse drikke:)) God bedring!!!!
phantomet Skrevet 20. mars 2007 #3 Skrevet 20. mars 2007 Det er fullt mulig med oppkast for småtasser. Som Soperlis sier er det viktig å få i dem nok drikke... Jeg hadde akkurat tenkt å fortelle at Måka også har kastet opp nå i kveld. Han har som sagt tidligere hatt feber, hoste og snørr i flere dager, og nå altså siste tilskudd: Oppkast.(1 gang) Vi skal til lege imorgen, for det er greit å finne ut hva det er som feiler den lille kroppen.
phantomet Skrevet 20. mars 2007 #4 Skrevet 20. mars 2007 eh...Jeg vet Superlis ikke staver nicket sitt med o altså... *ler*
Maud Skrevet 20. mars 2007 #5 Skrevet 20. mars 2007 Det ser liksom så masse ut når det kommer flommende ut av en liten kropp. Hun er nok stor nok til å snu på seg i stedet for å drukne i sitt eget oppkast, så litt søvn kan dere sikkert unne dere. Prøv å få i henne masse væske, det er viktig hvis det er mye som kommer opp. Stakkars lillemor og stakkars storemor, syke barn er trist og skummelt. Heldigvis glemmer de fort at de nettopp var syke og da er de 100% friske til neste gang de blir syke. Håper det er 100% frisk som står for tur hos dere nå.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 20. mars 2007 #7 Skrevet 20. mars 2007 Puste dypt ned i magen..............sånn ja........:-) Prøv å være helt rolig, så hun føler at ikke du er stresset......dette er helt normale ting som skjer med barn........selv små kan få omgangssyke......Ikke spesielt deilig, men heller ikke spesielt farlig, så lenge du får i henne væske. Er hun blid og drikker, så er det bare flottesen:-) Prøv å sove i natt, det skal nok mer til for å drukne.... God bedring til lille tussebaby og tussemamman:-)
dritgrei hei hei! Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 20. mars 2007 jeg ringte til en barnelege som vi fikk i gave da dritgreibabyen ble født (fin gave i grunn), og han sa atomganssyke var helt vanlig hos barn (det vet vi jo), men særlig hos barn under ett år (det visste jeg slett ikke). Og han sa det med drikke, som vi også vet er viktig, men det er litt vanskelig, for hun vil jo ikke ha noenting stakkars... men hun fikk litt mm, også fikk hun litt kokt vann med ammete i, og i morgen har vi tenkt å gi henne sukkervann.... han sa at han helst ville hun skulle få saft, for han ville ha i henne det sukkeret, men vi har bare dusteslankesaft, så da lager jeg litt sukkervann i stedet, og det vet vi jo at hun drikker.... vi brukte det som godteri da hun var bittebitteliten og på sykehuset og tok tusen vonde prøver. Det går nok fint, og mamma sa: "prøv å tenk at du har hatt tolv barn jenta mi, for det er helt vanlig og ingenting å bli redd av" og det har hun jo helt rett i. Tusen tusen takk for at dere trøster en stakkars engstelig mamma; fru Hysteria som jeg liker å kalle meg selv. :-) fine jenter er dere! klem klem klem :-)
dritgrei hei hei! Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #9 Skrevet 20. mars 2007 stakkars lille måkevennen min! Jeg heier på at han skal bli frisk fort som raketter!
Superlis Skrevet 20. mars 2007 #10 Skrevet 20. mars 2007 Du er ingen hysteria...bare en helt normal bekymret mamma...er bare sånn det er!! Stor trøste klem ) så bra med mamma og lege også, er litt trygt og godt;)
Natteravnen* Skrevet 20. mars 2007 #11 Skrevet 20. mars 2007 Det går nok fint skal du sjå! Vesla her spydde sist veke (ho er sju mnd) , og det var ikkje berre litt so kom opp altså.... Ho var like blid etterpå, men litt slapp. Ho kasta opp 2-3 gongar på en kveld. Eg vart også litt usikker, og spurde vennane her inne... ;-) Her hadde ho også litt matlyst faktisk, so det var ikkje noke grunn til bekymring ang væske. Eg trudde det kanskje var tenner på gang( søster kasta opp når ho fikk tenner) -men har ikkje komt noke meir enda, så det er mulig det var omgangssyke, ken veit. Lykke til, og god bedring til lillemor!
dritgrei hei hei! Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #12 Skrevet 20. mars 2007 mm.... fint å ha sånne i andre enden av telefontråden... :-)
Karomamma Skrevet 20. mars 2007 #13 Skrevet 20. mars 2007 Stakkars lille dritgreibabyen!! God bedring til henne (og til mammaen også kanskje)? Hvis hun liker eplejuice, så er det en hit, blandet ut i litt vann... Huff, stakkars liten.
dritgrei hei hei! Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #14 Skrevet 20. mars 2007 men er ikke eplejuice alt for sterkt for liten tass???
dritgrei hei hei! Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #15 Skrevet 20. mars 2007 jeg tror det er omgangssyke, for vi kom plutselig på at dritgreigutten hadde diarè på lørdag, så da er det sikkert det samme, bare at hun ikke har hatt det før, så da ble hun oppkastbaby i tillegg.... si at du er enig ;-)
Natteravnen* Skrevet 20. mars 2007 #16 Skrevet 20. mars 2007 -du kan blande det godt ut med kokt vatn, det skal ikkje mykje til før det går den på høgkant her iallefall!
Maud Skrevet 20. mars 2007 #17 Skrevet 20. mars 2007 Hvis dritgreigutten hadde diarè på lørdag, er det helt sikkert samme bakterie. Det går fort over, vet du. Er overrasket jeg også, over at legen sier det er vanlig hos barn under 1 år. Det trodde jeg ikke, men man lærer så lenge man lever.
dritgrei hei hei! Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #18 Skrevet 20. mars 2007 dæ ær mye åss itte veit ;-)
Ronja65 Skrevet 21. mars 2007 #19 Skrevet 21. mars 2007 Hvilken flott barnelege som kunde roe et mammahjerte:-) Ønsker den lille prinsessen god bedring. god bering klemz fra meg og Thyra
Babyonboard ;-) Skrevet 21. mars 2007 #20 Skrevet 21. mars 2007 God bedring fra Jojo og meg også! Må bare si det; Holdt på å le meg ihjel da jeg leste stavefeilen til Phantomet ;-)))))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå