Memphis78 Skrevet 20. mars 2007 #1 Skrevet 20. mars 2007 Var på ultralyd forrige tirsdag, jordmora spurte først om jeg hadde jente følelse, det har jeg vel egentlig, stikk motsatt fra forrige svangerskap, det var gutt, nå har jeg hatt alle mulige ulemper, kvalm, dårlig, trøtt, uopplagt, kvisete og sint... Hun var rimelig sikker på at det er jente,jordmora, 80% sikkert sa hun... Jeg kjenner hun fra før og vet at hun er meget grundig, hun hadde også ultralyden på sønnen min, det er 6 års siden, så hun har mange års erfaring med UL undersøkelser. Hun er annerkjent fordi hun er grundig og nøyaktig... Tror dere dette er sikkert, kan jeg regne med at det er ei lita jente, med tanke på UL og mine symptomer??
msds Skrevet 20. mars 2007 #2 Skrevet 20. mars 2007 Jeg har vært/er alt det du skriver og vi så klart og tydelig på ul i dag at vi får en gutt. Trodde jente pga form osv, men så helt tydelig en liten snopp:-) Tror ikke jeg hadde klart å slå meg til ro med 80%, kjedelig med rosa klær til en gutt ;-)
Mone snart3barnsmor Skrevet 20. mars 2007 #3 Skrevet 20. mars 2007 skal ikke være sikker med symptomer å sånn..... jeg har ikke hatt noen plager ingen teng på at jeg har vært gravid før magen bynte å komme. å jeg har ei lita jente inni der, så det tror jeg nok er mer person til person greie....
MomInUSA Skrevet 20. mars 2007 #4 Skrevet 20. mars 2007 Hihi - det der var som jeg skulle skrevet det selv - jeg har ogsaa gutt fra foer - alt er anderledes (vaerre) denne gang - og paa UL fikk jeg vite at det er 80% sikkert at jeg faar jente... Jeg tror vi med stor sikkerthet kan si at det er jenter jeg - husk det er veldig lett aa se det hvis det er gutt. Jordmor vet ogsaa at man tar feil noen ganger - og de vil jo ikke lett gi deg 100% sikkert at det er jente - det er mye enklere aa si 100% sikkert at det er gutt. Jenter har ogsaa en tendens til a gjemme seg mens gutta sprer bena og viser seg frem...hihi Gratulerer med den lille jenta!!! - syns ikke du det er vanskelig aa venne seg til tanken paa at det er jente naar du har gutt fra foer? Jeg tar meg selv i aa kalle babyen "han" hele tiden, det er bare saa rart....
Mone snart3barnsmor Skrevet 20. mars 2007 #5 Skrevet 20. mars 2007 jeg tror jeg går imot alle ods jeg.. hehehe.... nå sier du at jentene gjemmer seg å guttene viser seg fram.... mi lille tuva lå med rompa klart å tydelig rett i skjermen hun.... viste seg fram leeeeenge... fikk tilogmed tatt ordentlig bilde... hhehe... ajjajaja... utifra alle disse kjerringråd å sånn på kjønn så skulle jeg å hatt gutt, men nei da jeg får jente. å alle de kinakalendrene å så skal det bli gutt, men nei da slår imot det å jeg... merkelig.... har ikke så mye troa igjen.. ehhehe... liten prinsesse blir det nå iallefall
MomInUSA Skrevet 20. mars 2007 #6 Skrevet 20. mars 2007 Kanskje du faar en gutte-jente..hihi Tydeligvis saa proever jenta di aa oppfoere seg som en gutt...Neida - kjerringraad stemmer ikke alltid de - hvis de gjorde det ville de ikke vaert kjerringraad....og vi ville ikke hatt noe aa spekulere om....
Memphis78 Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 20. mars 2007 men som hun jordmora sa, siden jeg kjenner henne, at hun hadde lite lyst til å møte på meg med gutt i vogna da hun hadde sagt jente! Så jeg er rimelig sikker på at hvis hun ikke hadde sett noe i det hele tatt eller var veldig usikker så hadde hun sagt at hun ikke kunne se det. Hun sa jo også det at hun alltid sier 80% når hun mener det er jente.... ;-)) Tror ikke det blir vanskelig å omstille seg, vi ønsker oss en jente veldig veldig, det er fordi jeg har en gutt fra før og samboeren min har to gutter.... Derfor er det veldig spenning rundt dette ;-))
MomInUSA Skrevet 20. mars 2007 #8 Skrevet 20. mars 2007 Saa koselig da at du faar en jente naar dere har virkelig oensket dere en jente!! Jeg stoler paa at det er en jente hos meg og vi forteller folk at det er jente - saa om det er feil, vel, saa er det feil. Jeg syns du kan slaa deg til ro med at det er jente jeg. Jeg kjeoper sikkert ikke for mye rosa uansett, men ingen kan stoppe mamma - som naa strikker rosa, eller svigermor, fra aa shoppe rosa.
Memphis78 Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #9 Skrevet 20. mars 2007 he he, svigermora mi stod klar på H&M mens vi hadde UL time, for å shoppe, hun skulle ha "live" overføring fra sykehuset om det var jente eller gutt, dessverre var det store forsinkelser på sykehuset, og hun ble stående i 2 timer å vente på svaret, vi var jo inne hos jordmor i nærmere 1 time, før hun fikk vite noe, he he ;-)) da snakker vi ivrig!! Men når vi ringte henne gikk hun bananas i rosa, koselig da!! Litt komisk også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå