Gå til innhold

Er så spent....!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Moren til stebarna var innom igår og leverte noe, da fikk vi vite at hun skal ha en megler til å se på hytta si i helgen. Hun har lenge pratet om at hun skulle selge den for å kunne kjøpe seg en egen leilighet, men fram til nå har jeg egentlig ikke trodd på det.

Selv om dette i og for seg er en god nyhet, så aner jeg (klok av skade) mange farer rundt dette. Jeg får hjertebank når jeg tenker på alt som kan komme til å skje, er så dritt lei problemer med henne.

For det første så kan det godt hende at hun ender opp med å få en hel del penger for hytta, det har vært veldig prisstigning der samt at hun har pusset den opp. Hun er veldig glad i å skryte, så vi kommer til å få høre alle detaljer om dette. Det er helt ok at hun gjør det bra, det betyr jo at barna også får det bra. Greia er den at mannen min GA henne HELE huset de eide sammen da han flyttet fra henne (uten noen form for binding), bare for at barna skulle ha noe stabilitet i tillegg til at han bare ville få henne til å holde kjeft. Hun hadde manipulert han over lang tid, så han var livredd for å ikke få se barna.

I ettertid angrer han på at han ikke la inn en klausul om at dersom hun solgte huset så skulle halvparten settes av til barna el.l., han angrer ikke på at han selv ikke fikk pengene. Hun solgte selvfølgelig huset og kjøpte hytta. Nå blir det såret rippet opp i igjen for mannen min, og det vet eks'en også. Hun kommer til å gosse seg foran han og fortelle i det lange og det brede om hvor mye penger hun har osv, jeg husker godt hvordan det var da hun kjøpte hytta.

En annen ting er at det er veldig dyrt å bo i skolekretsen til stebarna, jeg vet ikke om hun får nok penger til å kjøpe seg leilighet der. Mannen min har gjort det helt klart at han ikke vil at barna skal bytte skolekrets, vi bor rett utenfor med grei skolevei til den skolen de går på nå. Hva om hun så bestemmer seg for å flytte lenger vekk? Da får vi et helvetes rabalder med advokater osv osv, grøsser ved tanken... Enn om hun flytter akkurat hit hvor vi bor og vi må treffe henne hele tiden, grøsser igjen! ;o)

Men de fleste bekymringer blir faktisk ikke noe av, det vet jeg. Så jeg prøver å overse den lille, harde klumpen i magen som til tider gir meg hjertebank og kaldsvette... Dere får garantert høre om det dersom det skjer noe dramatisk! ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen din høres ut som en skikkelig kjernekar! Krysser fingrene for dere, håper at moren tar til fornuft. Kjenner til typen, for å si det sånn.

Godt barna har dere - de trenger stabilitet! Klem fra meg

Skrevet

Skjønner godt den klumpen i magen! Håper ho ender opp med noe fornuftig for alle parter.

For noen år siden møtte jeg eksen og kona på visninger. Det var den gang vi begge var på jakt etter nytt sted å bo. Skrekken ville jo vært om man bøy mot hverandre.. eller endte opp som nærmeste naboer. UÆH!

Nå endte vi opp flere mil fra hverandre. Jeg har ofte tenkt at det ideelle måtte være å bo i samme skolekrets som faren til bana mine, men likevel langt nok vekk til at det var forskjellige nabolag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...