Anonym bruker Skrevet 20. mars 2007 #1 Skrevet 20. mars 2007 vil ha noe å bære barnet i, men det skal være lett å bruke. noen som vet hva jeg bør starte med?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2007 #2 Skrevet 20. mars 2007 www.tettinntil.com Her finner du masse tips :-)
Sessa ruger igjen... Skrevet 20. mars 2007 #4 Skrevet 20. mars 2007 Har ikke masse erfaring og vil nok også henvise deg til tettinntil. Har en bærekspert på barselgruppa og hun har brukt mai-tai mye. Den er veldig enkel og ta på. Selv har jeg ringslynge og synes den er veldig grei i korte stunder. Er litt tungt å bære på hofta i lengden... Til neste barn skal jeg kjøpe et sjal.. tror det finnes ferdigsydde varianter av det også så man slipper knyte.
Murmeline Skrevet 20. mars 2007 #7 Skrevet 20. mars 2007 Ringslynge og babybjørn fra fødsel (se feks Mayawrap på babyslynga.no). Disse to er jo svært forskjellige.. Nå bruker jeg mei tei, fungerer på samme måte som BB, men er bedre for større barn. Eller så er det jo langt sjal, mange forskjellige måter å knyte på, og dermed veldig fleksibelt, men ikke så enkelt (har ikke prøvd disse)
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2007 #8 Skrevet 20. mars 2007 når kan du ta i bruk mei tei, har hørt at noen av de har hette/ innlegg så du kan bruke de tidlig, eller blander jeg med noe annet?
Muffinsmamma Skrevet 20. mars 2007 #9 Skrevet 20. mars 2007 har en ringslynge. kjøpte den sent, men tror jeg ville fått masse bruk for den fra dag 1. Nesten gang skal jeg også kjøpe et bæresjal, for da kan man "surre" babyen inntil seg og ha hendene helt frie. jeg bærer gutten min på 10 mnd mye i ringslynge, på hofta. føler det er veldig avlastende for ryggen, og han sitter godt der og kan leke med noe og koser seg med å bli med på mine gjøremål i heimen! var også veldig fin å ha med på flytur/reise. har også en babybjørn, den er helt Ok, men sjal/slynge er bedre.
Murmeline Skrevet 20. mars 2007 #10 Skrevet 20. mars 2007 her: http://www.tettinntil.com/HVA_MeiTai.htm "MeiTai kan brukes fra fødselen av, men da i froskestilling, med tvist fremme for å gi ekstra støtte samt tette igjen sidene av bæreselen." Har ikke erfaring med dette selv, men hvis du leter litt på forumet på tettinntil, finner du sikkert noen tips. Selv likte jeg slynga når hun var liten (til byssing og soving) og BB (når hun hadde magevondt)
gutt060606&jente010110 Skrevet 20. mars 2007 #11 Skrevet 20. mars 2007 eg og gutten min elsker det elastiske bæresjalet=) satt mot meg til han var 7 mnd, og sovna med en gang=) nå sitter han utovervent, hender han sovner da og...har også brukt babybjørn før, men fikk vondt i ryggen. har også en lommeslynge, men ikek brukt den så mye. er ikke lett å bære når han og eg har mye klær på oss,sklir bare ned, så den komemr eg til å bruke til sommeren=) komemr også til å kjøpe en mai tai når han blir større, så eg kan bære han på ryggen=)
Liljefjes Skrevet 20. mars 2007 #12 Skrevet 20. mars 2007 Nei, til en på 6 uker vil jeg på det sterkeste anbefale deg ELASTSK bæresjal!!! Da sover de så godt og det finnes ikke tungt for mamman. Det er ikke vanskelig å knytte når du får dreisen på det, instruker følger ofte med sjalet. Har prøvd det meste, men helt vanlig sjal er det minst belastende for både mor og barn. Jeg har ganske dårlig rygg - men bruker vevd sjal - hun er 4 mnd og for stor til elastisk!
Liljefjes Skrevet 20. mars 2007 #13 Skrevet 20. mars 2007 Kan du ikke bli ikke-anonym, så kan jeg sende deg en pm med adr til bilder av oss med sjal, og andre jeg kjenner med elastisk sjal?
Liljefjes Skrevet 20. mars 2007 #14 Skrevet 20. mars 2007 Ok, lagde en side med bilder sånn i full fart på halv tolv! Tok vekk fjesa til de andre, så det er helt anonymt for deres del! Som du ser så pakker en inn sovende hoder i sjalet så de får den støtten de trenger. Da ligger de pal fast, kjempe deilig!!! Jeg kan ikke få anbefalt dette nok! Har brukt babybjorn - men det suuuuuuuger i forhold! Mannen vil ha mei tai for sjal er jo litt femi :-p mamastips.piczo.com
Gjest Skrevet 20. mars 2007 #15 Skrevet 20. mars 2007 Hei :-) Jeg har ergo bæresele. Den har "hette" og innlegg så den kan brukes fra fødselen av. Jeg kjøpte den for bare et par uker siden, og småen min er 4 mnd nå. Bæreselen har nesten gjort vognen overflødig. Vi bruker den veldig mye, og småen stortrives i den. Hun sover veldig fint i den og når vi er ute på tur. I motsetning til andre bæreseler jeg har prøvd før så får jeg ikke vondt i skuldrer og nakke i det hele tatt :-) Er ikke tungt på noen måte, og selen er veldig enkel i bruk.
Gjest Skrevet 20. mars 2007 #16 Skrevet 20. mars 2007 Det er vel lettere å knyte en mei tai enn et sjal sies det (jeg bruker foreløpig bare vevd sjal men har prøvd å knyte på mei tai. Gikk kjapt.). Angående babybjørn - den er ikke bare ubehagelig for den som bærer, men man får heller ikke korrekt sittestilling for barnet i den. Hvis du vil ha en sele, så er nok ergo et mye bedre valg, både for deg og barnet. Jeg vil likevel anbefale sjal;-) Det er ikke vanskelig i det hele tatt når man har gjort det noen ganger!
gutt060606&jente010110 Skrevet 20. mars 2007 #17 Skrevet 20. mars 2007 når er en for stor for elastisk sjal? gullet mitt er 9 mnd og over 8 kilo, og er ikke for stor for det...
Gjest Skrevet 20. mars 2007 #18 Skrevet 20. mars 2007 Nei, de elastiske sjalene tåler vel mye mer enn det. Hun jeg kjøpte sjalet av sa bare at hun ikke fikk seg til å anbefale elastisk til meg som hadde en baby på 5 mnd siden mange går over til vevd når babyene blir en 9-10 kg pga at de begynner å sige litt i det elastiske:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå