Gå til innhold

Ligge over hos pappa??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på snart 8 måneder, og en pappa som vil ha han til overnatting..Han syns det er dårlig gjort av meg å la gutten ligge over hos mesteforeldre og ikke hos han. men til mitt forsvar er han 12 måned på sjøen i gangen, og gutten kjenner ikke han igjen for hver gang..

Lurer på når deres barn begynte å overnatte hos pappa sin??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ops, ikke 12 måneder, men 1 hehe

Skrevet

Du trenger ikke forsvare noen ting,det ser seg jo selv. Hvis gutten din har mye og ofte kontakt med sine besteforeldre,men ikke med faren sin,er det en god nok grunn til å ikke la han ha gutten på overnatting. Det handler om hvem gutten er trygg hos.

Skrevet

mitt barn var nesten 3år da det ble overnatting og det var opptrapping som skjedde gradvis med noen tilstede.kontakt barneverenet ogt hør med de.de kan hjelpe deg

Skrevet

Begynte å overnatte hos pappaen når hun var to år. Hun overnatter nå en natt annenhver uke, og vi synes det holder foreløpig.

Fordelen med å vente til nå, var at hun nå kan huske at hun skal til pappa. Jeg forteller henne det dagen før, og samme dag - han henter henne alltid på ettermiddagen og har henne til neste ettermiddag. Hun er da godt forberedt, og vi prater om det gjennom dagen at pappa skal komme og hente henne og at hun skal sove der. Nå går det veldig bra, synes jeg.

Det var en periode da hun var mellom ett og to at han hadde litt problemer når han hentet i barnehagen (har henne en ettermiddag de ukene han ikke har henne på overnatting). Da ba de i barnehagen om at jeg husket på å fortelle dem når han skulle hente, så de kunne forberede henne på det. Nå kan jeg fortelle henne det dagen før, og så husker hun på det neste dag at pappa skal hente....

Jeg føler i alle fall at det har vært viktig for henne å vite på forhånd at hun skal være hos pappa. De gangene han passet henne over natta før hun fylte to, overnattet han her hos oss, slik at hun var hjemme hos seg selv. Kanskje dere kan løse det på den måten? Vi har to soverom, og ved disse anledningene var han "barnevakt" mens jeg var ute sent, så jeg kom hjem på natta og da hadde de lagt seg. Men i ditt tilfelle kan du jo f eks overnatte hos familie, en venninne e.l., mens han får overnatte hos deg med lillegutt. Jeg tror det vil føles tryggere for gutten, og så kan det heller være samvær hos pappa på dagtid....etter hvert som han blir større vil han ikke ha noe problem med å huske pappa fra gang til gang, og da vil det bli tryggere for ham å sove hos pappa.

Snakk med pappaen og tilby deg å "skygge banen" - så skjønner han at det ikke er fordi du skal "eie" ungen, men bare til barnets beste. Finn litteratur om emnet. Ungen er jo bare en baby ennå, og det er ikke bare-bare å være lenge borte fra mamma på det tidspunktet.

Skrevet

Jenta mi begynte å overnatte uten meg hos faren når hun var ca 6-7 måneder. Hun har blitt vant til det, så det har aldri vært et problem. Trives like godt hos begge to.

Siden faren er borte anna hver måned, så er det jo veldig viktig at barnet er hos faren mye når han først er hjemme. At barnet er der på korte besøk, og deretter lenger mot slutten av perioden før han reiser ut igjen. Går kanskje både to og tre perioder før barnet kjenner han godt, men det er vertfall en begynnelse. Når barnet er 7-10 måneder, er det jo i den mest skeptiske alderen til fremmede, men det går som regel fort over.

Skrevet

5 mnd var mi, men eg satte som krav at sku han ha ho på overnatting måtte han først vere oppmed meg en halv time til en time med ho før dei reiste, så ville eg han sku prøve ha samvær med ho MINST en gang i uka!

Men du merker på din gutt om han er trygg eller utrygg!

Du kan jo la han overnatte med dere og la han ta alt ansvaret og se kors det går? Elelr at du sover med de bort med pappan, så ser du om det går bra at han er på en fremmed plass?

Skrevet

Hei alle sammen.

er så glad for at dere har svart meg og gitt meg gode råd, tusen takk alle sammen!!;-) jeg har snakket med pappa, og han synes det er helt greit at jeg er sammen med dem de første gangene gutten skal overnatte hos han..

Skrevet

Så flott da, da ordner det seg nok :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...