Teddysoft Skrevet 20. mars 2007 #1 Skrevet 20. mars 2007 Lillebror på 3 mnd er født med tette tårekanaler. Jeg har fått tips om å lage kompresser av salvie-te og legge dette på øynene. Noen som har forsøkt dette? Vi vasker øynene med saltvann og drypper. Har også fått kloramfenikol dråper/salve en periode uten særlig bedring. Noen som har erfaring, tips og råd?
mammaentiltrulte Skrevet 20. mars 2007 #2 Skrevet 20. mars 2007 lille tulla vår var plaget med dette da hun bare var noen få uker. fikk øyekatarr to ganger på kort tid. fikk tips om å massere innerst i øyekroken med lillefngeren. skulle vist hjelpe sa legen. tror det funket, har ikke vært plaget siden.
mie84 Skrevet 20. mars 2007 #3 Skrevet 20. mars 2007 Min gutt var også plaget med det, fikk også beskjed om å masere, dra fingeren fra øyekroken og nedover langs nesebeinet, og dryppe med saltvann.. han har ikke hatt det siden:)
monztah Skrevet 20. mars 2007 #4 Skrevet 20. mars 2007 Hos oss hjalp det (tror jeg, hadde kanskje blitt bedre av seg selv uansett?) med morsmelk i øynene. Vanskelig å treffe rett da, hi hi, ønsker jeg hadde tenkt på å pumpe ur litt og trekke opp i en pipett...men kom ikke på det i ammetåka ;-). Snuppa lå på stellebordet med melkesprut i ansiktet og så litt rart på meg ja :-D. Men det var ikke så gale hos henne da, bare at det kom sånn gult hele tiden. Var visstnok ikke betennelse/katarr.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2007 #5 Skrevet 20. mars 2007 Gutten vår ble kvitt det da vi var i syden da han var 2,5 - 3 mnd. Gjorde ingenting annet der enn å vaske med saltvann som vanlig... Tror det går over av seg slv etter hvert, eller kan det ha sammenheng med luft og temperatur tro??
Teddysoft Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. mars 2007 Takk for svar! Skal massere og prøve med litt morsmelk
Sessa ruger igjen... Skrevet 20. mars 2007 #7 Skrevet 20. mars 2007 Frøkna var gul i øyet fra hun var bitte liten til nå for bare et par uker siden. Gikk lenge på medisin mot katar,men det ble ikke bedre. Til slutt dryppet vi bare med saltvann og tørket med kompress og plutselig en dag var det borte. (hun er 7 1/2 mnd siden). Gud, så lei vi ble av alle som spurt hva som var galt med øyet hennes. ;P
Hufsla Skrevet 20. mars 2007 #8 Skrevet 20. mars 2007 vi fikk beskjed om at vi kunne masere litt som andre har beskrevet over her. For vår del hjalp det ikke, han ble operert når han var to. Det skal jo egenlig gå over av seg selv men ikke bestandig det gjør det. Var også drit lei alle kommentarene om øynene hans som bestandig var fulle av gørr!
mamma og my Skrevet 20. mars 2007 #9 Skrevet 20. mars 2007 nok et lite tips- drypp litt morsmelk på øyet! Virker bakteriedrepende.
mammaen til Andreas+Karoline Skrevet 20. mars 2007 #10 Skrevet 20. mars 2007 Har prøvd alt fra morsmelk og saltvann til kloramfenikol her i huset også, og snuppa her er snart 7 mnd. Like tett tårekanal og like mye gult gørr i øynene.... Har fått time til spesialist på sykehuset siden det har vært bakterinfisert helt siden hun ble født. Håper de vil fikse det slik at jeg slipper å være redd for at hun får varige men av det. Plagsomt og smittsomt er det også... Lykke til Klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå