Gå til innhold

Hjorteflua/Hjortelusflua

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dritgrei skrev om denne ekkle saken som hun hadde hørt om på radioen,nyskjerrrrrrrige meg måtte bare søke og jammen er den ekkel. Står om den inne på nettsiden til folkehelseinstituttet..se i margen på høyre side og klikk på skadedyr. Den står sammen med hodelus..Hjortelus....lander på mennsker også,slipper vingene sine og kryper inni hår og klær...æsj!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj og gusj.............nå begynte jeg å klø overalt!!!!!!!!!!!

Skrevet

he he.... er dere glade for at jeg brakte dette nye ekle dyret opp som emne ?

det var jo ingen her i går... eller.... jeg kom jo ikke inn og det gjorde ikke dere heller så da måtte jeg jo nevne noe jeg tenkte på.... og hvem bruker vel ikke dyrebar tanketid på en hjortelusflue????

:-)

Skrevet

-jaaaaakk, det det høyrest ikkje godt ut, trur eg må unngå å gå inn på den sida å sjå....

Kjenner dei vel overalt på meg då...!

Skrevet

he he.... det er nok fare for at du kjenner dem litt ja..... jeg har valgt å ikke se på den siden, men jeg har hørt et helt radioprogram om dem :-)

Skrevet

Æsj! Håper de bare lever sammen med hjort, for hjort treffer jeg aldri.

Skrevet

det er jo det som er fiffig med disse utrolig ekle dyrene.... de er ekle for elg og hjort, men ikke så veldig for oss... ikke eklere enn "skogbjørn", eller "flått" som andre kaller det... -vri- børst- ferdig- ferdig....

men jeg måtte så le av de gutta på radio som snakket om dette dyret.... he he..... en programleder som vemmet seg bare tanken, og en naturforsker og insektviter som kjempet det lille dyrets sak..... ha ha ha

Skrevet

Slår over til frustrerte fruer istaden, eg............

lite hjortefluer (eller hjortefloge som me sei) der. hihihi.

Skrevet

Æsj, æsj og atter æsj!! Heldigvis er det ikke så mange hjort her på Grünerløkka heller... Jeg har ikke noe ønske om å bli kjent med den lusfluedragepytonhjorten!

Skrevet

he he.... ikke jeg heller!

lusedragen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...