frodig Skrevet 20. mars 2007 #1 Skrevet 20. mars 2007 DETTE VISSTE NEMLIG IKKE JEG før jeg skulle ha min første. I det jeg skulle trilles ut av fødestua med fødesveis og nettingtruse sier jordmor til meg: "Hvis du knytter neven din nå, og trykker den godt ned i magen din så kan du faktisk kjenne ryggraden din..." OÆÆÆ!!!! akkurat som om det var det jeg helst hadde lyst til å gjøre akkurat da. Æsjj , for en motbydelig tanke. Men, det er faktisk sant. Alle magemusklene blir jo strukket til side under svangerskapet, og de bruker litt tid før de kommer i normal posisjon igjen.
frodig Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. mars 2007 Helt sant! Litt ekkelt, men litt kult også faktisk..
Lone35 =0) Skrevet 20. mars 2007 #5 Skrevet 20. mars 2007 Jeg er tredjegangs, men dette visste jeg ikke! ekkel tanke
Gjest Skrevet 20. mars 2007 #6 Skrevet 20. mars 2007 Så kult! Men jeg tror ikke jeg kommer til å prøve uansett ... regner med at man kanskje er litt øm i hele systemet rett etterpå, så det høres ikke så behagelig ut!
MiniMeAndMe+spire Skrevet 20. mars 2007 #7 Skrevet 20. mars 2007 woooææææ.... høres helt sprøtt og CREEPY ut....
Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 20. mars 2007 #8 Skrevet 20. mars 2007 æææ helt utrolig, får nesten gåsehud. ser for sitter med knyttnesven "inni" magen å liksom åj ryggraden jo....hehe
@nne p@ l@nne Skrevet 20. mars 2007 #9 Skrevet 20. mars 2007 Litt sånn bisart av JM og opplyse om det synes jeg kanskje :-)
VinterSol+2 Skrevet 20. mars 2007 #10 Skrevet 20. mars 2007 oioi, ekkeltkult!! dersom jeg husker det, så får vi se om jeg tør å prøve.. hehe urk... så guffent!!
Gjest Skrevet 20. mars 2007 #11 Skrevet 20. mars 2007 Syns dette var veldig snodig sagt av jordmor.. For i mellom magemusklene dine og ryggraden ligger det en del innvoller.. Innvollene sklir riktignok litt til side, men det er begrenset hvor mye dette er.. Dessuten ligger det en hinne der som beskytter organene, og hvis denne blir klemt sammen vil du føle skikkelig smerte..
frodig Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #12 Skrevet 20. mars 2007 Kommentaren til jordmor satte seg skikkelig, og jeg tenkte på det rett etter jeg hadde født andremann også. Vet i praksis ikke hvordan det ville være å gjøre dette, da jeg valgte å la være.... Syntes i grunn det bare hørtes ekkelt ut. Kan hende du har rett, Trine. Jeg vet ikke. Har ikke prøvd.
Gjest Skrevet 20. mars 2007 #13 Skrevet 20. mars 2007 Jeg jobber og er utdannet sykepleier.. Har ALDRI hørt noe om dette desverre.. uansett når du ligger på ryggen så vil du kjenne innvollene dine fordi du har en "sekk" som ligger rundt de indre organene og beskytter de.. Syns det høres meget sykt ut at du kan kjenne ryggraden, men skulle gjerne likt å se hvordan hun eventuelt kjente det.. :s
frodig Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #15 Skrevet 20. mars 2007 Til Trine: Hva er det du prøver å antyde? Får ikke helt fatt i det.. Antyder du at jeg kommer med løgner? At denne hendelsen aldri fant sted? Eller mener du bare at jordmor tar feil? I så fall kunne jo du(sykepleier-Trine) tatt et lite kurs med jordmødrene på sykehuset jeg har født mine sønner.
scubagirl med scubababy Skrevet 22. mars 2007 #17 Skrevet 22. mars 2007 Det første jeg tenkte når jeg leste dette var at ... Dersom jeg husker dette den dagen jeg har født, skal jeg jaggu prøve å kjenne etter. Hvor mye jeg da ville tort å presse knytteneven inn i magen vet jeg ikke. Dersom jordmor har sagt at man kan kjenne ryggraden, ville jeg vel trodd det. Men om man faktisk kan kjenne ryggraden bare gjennom magehuden, eller om det vil være noen innvoller der også vet ikke jeg. Det ble det heller ikke sagt noe om i første innlegg. Men at innvollene våre flytter på seg når vi er gravide er nå helt sikkert.
Gjest Skrevet 22. mars 2007 #18 Skrevet 22. mars 2007 Ho ho...utrolig merkelig! Ja Scubagirl, innvollene flytter definitivt på seg, kjennes som jeg har magesekken i halsen noen ganger;) hurra for halsbrann...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå