LB83 Skrevet 20. mars 2007 #1 Skrevet 20. mars 2007 Skal til syden snart og lurer på om noen vet om noe jeg kan ta, for å utsette mensen?.. Går ikke på ppillen nå, gjorde det før jeg ble gravid og sleit nå voldsomt med migrene i mange år...så ammer jeg og da og har minipille, men har ikke begynt på den. Frister ikke med migrene igjen kan man si.. Det om er greia er at jeg har ikke peiling på når jeg får mensen, har hatt den 2 ganger siden fødseln og det med 2 mnd mellomrom.. ehh.. så er jeg uheldig nå, kommer den vel på flye til syden tenker jeg...=(
Har byttet nick ! Skrevet 20. mars 2007 #2 Skrevet 20. mars 2007 kan få en medisin for å utsette mensen, den er reseptbelagt så vidt jeg vet så du må til legen. Heter Primolut tror jeg!
LB83 Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. mars 2007 åhh, det var bra.. skal høre med legen jeg da... men kan man amme og bruke den? og har det noe å si om man ikke har peiling når den kommer?
2nj♥ Skrevet 20. mars 2007 #4 Skrevet 20. mars 2007 Primolut tror jeg ikke man skal ta om man ammer, og siden man skal begynne med de 3 dager før forventet mens, så er det vel greit å ha en viss peil på når den kommer...... -Men hør med legen du
Gjest Skrevet 20. mars 2007 #5 Skrevet 20. mars 2007 Hva sier legen ang migrene og minipillen? P-pille og minipille har forskjellig virkning på kroppen. minipillen inneholder ikke hormonet østrogen som mange kan reagere på, f.eks migrene, kvalme, vektøkning m.m. Selv fikk jeg epilepsianfall av prevansjonsmidler som innholder østrogen. Jeg ville tatt sjansen på minipillen jeg, men du kan høre med legen din først. Jeg merket ingen bivirkninger av den og mensen uteble helt. Den innholder samme hormon som p-sprøyte og hormonspiral og de er det heller ingen bivirkninger på.
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 20. mars 2007 #6 Skrevet 20. mars 2007 Dette står i felleskatalogen om Primolut.. Graviditet/Amming: Se Kontraindikasjoner. Overgang i placenta: Noretisteron kan gi maskulinisering av kvinnelige fostre. Preparatet er derfor kontraindisert under graviditet. Overgang i morsmelk: Går over i små mengder, men risiko for påvirkning av barnet er lite sannsynlig med terapeutiske doser.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2007 #7 Skrevet 20. mars 2007 mener å ha hørt at det er en del bivirkninger og feks. gå opp i vekt.
Arb.ledig husmor Skrevet 20. mars 2007 #8 Skrevet 20. mars 2007 Eg slite å m migrene, men fikk ikkje det av Cerazette og p-stav (som eg ha no). Men slet veldi m migrene på vanlige p-piller og p-plaster...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå