minas'81&lillegull;) Skrevet 19. mars 2007 #1 Skrevet 19. mars 2007 er det farlig? Knøttet har plutselig begynt å nekte å sove med mindre hun ligger på siden.... Hun bruker kjempelang tid om hun blir lagt på ryggen, kan ligge over en time selv om hun er stuptrøtt og kave og kaste på seg uten å finne roen. Med en gang jeg legger henne i stabilt sideleie sovner hun, det er snakk om to sekunder altså! Rart..Sovner hun endelig på ryggen, våkner hun konstant og gråter. Skjønner ingenting jeg. Var ikke slik før. Hun er 4 mnd og 2 uker...
Mamma+♥♥♥♥jenter Skrevet 20. mars 2007 #2 Skrevet 20. mars 2007 Vet ikke om det er farlig, men jenta mi vil helst sove på siden hun å. Sover på ryggen noen ganger, men virker som hun sover bedre på siden ja! Hun er 4mnd og 1uke.
Bonusmamma13 Skrevet 20. mars 2007 #3 Skrevet 20. mars 2007 Min har også begynt å sove på siden. Han er 6 mnd..
Har byttet nick ! Skrevet 20. mars 2007 #4 Skrevet 20. mars 2007 vet ikke om det er farlig jeg, men hvis hun ikke har mulighet til å tippe fremover og på magen (med hodet ned i madrassen) kan det vel ikke være farlig?jenta mi sover også på siden, men hun er gammel nok til å rulle rundt selv da (6,5mnd). Ville latt henne sove på magen jeg tror jeg.
Anonym8579 Skrevet 20. mars 2007 #5 Skrevet 20. mars 2007 Mathias har sovi på siden helt fra han var nyfødt. Pleierne på sykehuset la han på siden (Pga svelget en del fostervann) dermed ble det til at han bare ville sove slik. Så jeg ville bare latt henne ligge på siden.
Julie Angelica:) Skrevet 20. mars 2007 #6 Skrevet 20. mars 2007 Jenta mi sover også på siden. Dette begynte hun med for noen uker siden. Jeg har spurt på helsestasjonen, og dem sier at det ikke er noen fare så lenge hun er så stor. (8,5 mnd) Så lenge hun snur seg rundt og kommer seg tilbake igjen av seg selv, så er det visst ingen fare. Jeg snur henne over på ryggen når hun har sovnet, men hun ligger alltid på siden om morran alikevel:)
Teddysoft Skrevet 20. mars 2007 #7 Skrevet 20. mars 2007 .. enig med Katti& Mathias Leander. Du kan evt. støtte opp ryggen med et sammenrullet helseteppe. Enden av dette kan også legges mellom bena for ekstra støtte. Pass bare på å legg annenhver gang høyre/venstre!
Tussi og Maja Skrevet 20. mars 2007 #8 Skrevet 20. mars 2007 Jeg har en tulle på fem uker. Hun liker også helst å ligge på siden. Jeg spurte helsesøster, og hun sa at det ikke var farlig så lenge hun ikke klarte å rulle over på magen (pga krybbedød). Så vi rullet sammen to håndduker som vi la under lakenet på hver side av henne i senga, slik at hun ikke klarer å rulle over på magen. Så får hun ligge på siden som hun helst vil, og vi slipper å bekymre oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå