Gå til innhold

Noen av dere som føler som meg..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må begynne å med å si att det å få barn er det beste som noen gang har hendt meg, og jeg ville ikke tatt ett annet valg for noe i verden, men innimellom er allt så vanskelig...

Noen andre en meg som til tider føler att ting bare er FOR tøfft? Jeg er en person som ikke vill spørre om hjelp, og er for det meste allt for stolt for mitt eget beste.. Jeg har en datter på snart 11 måneder, og har ingen kontakt med faren. Jeg elsker datteren min over allt på jord, men noen ganger vill jeg bare sette meg ned å gråte.

Idag måtte jeg ta meg sammen skikkelig, for jeg vill ikke att datteren min skal se att jeg er lei meg, men samme hvor mye jeg prøver å smile tilbake til den lille solstråla så føles det ikke ekte.. Blir bare så sliten av å være tillgjengelig 24 timer i døgnet uten hjelp eller tid for meg selv.. noen andre som har det som meg, eller er det jeg som må ta meg sammen?

Hadde vært kjempe takknemmlig for alle svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,jeg kan ha følt det sånn i lange tider jeg,før når jeg var alene med sønnen min og nå senere når jeg har tre. Jeg prøver nå å akseptere at jeg er sliten iblant,og ikek straffemeg selv så hardt for det med dårlig samvitttighet i tillegg. Men det ER slitsomt å være alene med et barn,spesielt et så lite et. Du brude kanskje prøve å få litt avlastning iblant,om ikke annet så kanskje en trillepike som du kan betale littegrann,en tenåring som elsker små barn?

Skrevet

Nå har jeg fri reglemessig,de er jo i barnehage og skole,og borte i helger ihvertfall de to minste. Man skal jo leve også,og barna har vi jo i mange år. Greit å finne en slags balanse som gjør at man holder ut i alle de årene,også på en måte som gjøe at man fungerer bra som mor,og at barna har det bra.

Skrevet

Vet du hva du burde gjøre?? Så fort hun jenta di sovner, skal du sitte og skjenne hvor sliten du er i kroppen og bare la gråten komme ut. Noen ganger hjelper det virkelig å gråte litt, du vil føle deg så mye bedre.

Noen ganger er det også greit for datteren din å se deg gråte. Hun vil ikke helt skjønne det ennå, men du vil da vise henne at noen ganger er det greit å være litt lei seg. La oss si at 95% av tiden er du gla og gir henne masse oppmerksomhet. Men de siste 5% må du gi til deg selv.

Er du sliten...sett henne på gulvet med masse leker, mens du gjør noe du liker. La henne få utforske litt selv alene, mens du gjør noe annet. Selv om du er gla i henne, kan hun ikke få oppmerksomheten din hele tiden.

Og kanskje etterhvert søke bhg plass. Bare deltid eller mindre. Da har du en fast avlastning hver uke, og hun vil få venner å leke med.

Du må lage tid til deg selv innimellom. Man er ikke egoist fordet. Selv om man velge å ha barn, så trenger det vanligvis ikke å betyr at du skal slutte å tenke på deg selv.

Skrevet

jeg har faktisk gråti av ren utmattelse forann snella mi, og jeg går i terapi og har snakket med om det der. og jeg fikk da beskjed om at så lenge jeg snakket med henne mens jeg gråt og sa det ikke var noe farlig eller galt med henne, men at mamma bare er litt trist og lei så var ikke det skadlig for snella. men det har jo ikke skjedd ofte. og nå når jeg har fått ut litt gråt og sinne(holdt alt inne lenge etter fødsel fordi jeg var for stolt til å akseptere at jeg bare er ETT menneske;) så går alt mye bedre. jeg bruker ALDRI feks. kveldene til å vaske, rydde og styre. for det er den eneste tiden jeg har for meg selv. så her i huset blir det rydding og vasking med snella rundt bena, og hun er nå med og "hjelper" til selv om hun bare er 17 mnd. det jeg og har lært er at vi som aleneforeldre må slutte å sette så høye krav til oss selv. jeg har feks latt rommet til snella være en frisone for rydding, så der har vi stor rydding og vask EN dag i uken og resten av uken kan hun styre og stelle så mye hun vil. og det hender faktisk på ettermiddagene nå at hun går inn på rommet sitt og leker mens jeg lager mat, og det trodde jeg virkelig ikke små jenter gjorde før de var større. men tror hun liker og ha sitt eget området som jeg ikke styrer og steller med :)

ønsker deg maaaaaaaaassssssssse lykke til og prøve å få ut alle negative følelser for det hjelper deg så i det lange løp!

stoor klem

Skrevet

pst. jeg er forresten hjemme med snella og en liten gutt på lån om dagen og jobber litt i helgene når jeg kan ha barnefri. så derfor jeg er så bestemt på at kvelden er min :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...