Mamma til 2 prinser:) Skrevet 19. mars 2007 #1 Skrevet 19. mars 2007 Gutten min er 20 mnd.Han sliter veldig med mye øyekatar og har gjort dette lenge!Han får det veldig fort med forkjølelse men ellers også...når han først har fått det så får han øyedråper som jeg tar i 12 dager...så får han det igjen og jeg begynner på ny behandling som varer i nye 12 dager så kan han få det igjen og det samme da også!Så tar det en stund så er det pån igjen med samme greia,må ha behandling 2-3 ganger før det blir borte!Lurer på om det er jeg som gjør noe men han går i bhg å vet at de får det fort der!han har også astma,allergi og eksem....de sa på apoteket at det kan være allergi,men skjønner ikke at det kommer ut i øyekatar hver gang lissom!Vi tok allergi tester på sykehuset å der visste den ut på hund...noen besteforeldrene har...kan jo være at hvis han tar på hunden,noe jeg prøver å unngå men som ikke er så lett å at han da kan få det av å ta seg i øynene? Noen som har noen råd eller erfaringer med dette.....kjempe takknemlig for alle svar:)
Skorpion77 med Gull-Fisk Skrevet 20. mars 2007 #2 Skrevet 20. mars 2007 Min gutt på 12 mnd (i dag:-D) er og har vært mye plaget med øyekatar. Vi bruker en medisin (salve) på øynene som heter "Fucitalmic" som skal påføres 2 ganger per døgn.Den har fungert veldig bra på han. Tidligere brukte vi Kloramfenikol (?) den fungerte dårlig for oss... Fucitalmic fungere utrolig bra på kort tid, man ser tydelig forbedring dagen etter påbegynt behandling. Når det gjelder allergi har jeg ingen erfaringer... Lykke til hvertfall:-)
Odine! Skrevet 20. mars 2007 #3 Skrevet 20. mars 2007 For oss var det motsatt: Med Kloramfenikol (vet heller ikke hvordan det staves) fikk vi effekt med ei gang, mens "Fucitalmic" ikke fungerte. Da funker det vel forskjellig på forskjellige folk. Kanskje en ide å prøve noe annet enn det du bruker?
Mamma til 2 prinser:) Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. mars 2007 Takk for svar:)Jeg brukte kloramfenikol de første gangene han fikk det...det funket ikke.Så fikk jeg fucithalmic og det er det jeg har gitt hver gang men det funker heller ikke!Er ikke lett det her altså..hehe. Men jeg ringte legen i dag å fikk time til torsdag så får se hva de finner ut av...
Vesle Malins mamma Skrevet 20. mars 2007 #5 Skrevet 20. mars 2007 Jeg fikk et knalltips av en homopat...og det fungerte på datteren min. Hun ble kvitt øyekatarr i løpet av et par dager, og har ikke hatt antydning til dette siden OG...du slipper denne forferdelige dryppingen...det er jo en kamp for både mor og barn Gjør slik: Kok opp en kopp med litt sterk kamille-te...ha i godt med vanlig salt ( slik at det smaker litt salt av teen), avkjøl og ta en bomullsdott og dypp oppi, stryk EN gang over øyet og kast dotten slik at du ikke sprer smitte. Ta en ny dott til det andre øyet. Gjenta med jevne mellomrom, og du vil straks merke bedring Saltet i kamille-teen er for at det ikke skal svi i øynene til barnet, tårene er jo salte Er jo verdt et forsøk, enkelt, billig og effektivt Lykke til
Mamma til 2 prinser:) Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. mars 2007 hmm..dette hørtes spennende ut!Skal jeg virkelig teste ut du...tusen takk for genialt råd...håper det funker:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå