Gå til innhold

Hvorfor skal ALLE sove ute??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har inntrykk av at absolutt mener barna SKAL sove ute på dagtid, omtrent fra de er nyfødt. Hvorfor er det så om å gjøre egentlig?? Ja, jeg vet det er sunt med frisk luft og alt det der, men ungene kommer seg da tidsnok ut på en naturlig måte når det blir litt varmere i været? Nei, pakkes ned og settes ut i kuldegrader skal de!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig. Hvis jeg ikke går på tur sover han inne.

Skrevet

Eg lar an såva ude på dagti, for han såve bere i vågnå på dagen enn rondt forbi i huse;) Men såve ganske mye inne åg, men då bler d kortare duppar=)

Skrevet

For oss så er det ikke praktisk mulig å la frøkna sove ute, men de gangene hun har gjort det (på barsel treff o.l.) så sover hun så godt. I tillegg er det for mange mye lettere å få barnet til å sovne i vogn enn inne i en seng, rett og slett fordi man kan rugge litt på vogna.

Det er ikke så om å gjøre, men det er mange som synes det er praktisk og godt for barnet og da er det vel opp til dem å legge barnet ut om de vil?!

Skrevet

Jenta mi sover i vogna si hvis hun sover når vi kommer igjen fra tur, men setter ikke vogna ute jeg nei, setter den inn i gangen eller i kjelleren. Får da frisk luft når vi er ute å triller. Går ca to timer hver dag, uansett vær(med mindre vi blåser vekk da..)

Skrevet

her sover minsten kun ute om han sovner i vogna på tur, da lar jeg han sove i vogna på terrassen til han våkner...

ellers sover han inne...

Skrevet

Går tur hver dag. Da sovner han i vogna og sover videre på balkongen når vi kommer hjem. Virker som han sover veldig godt ute.

Skrevet

Gutten min sover faktsik best inne. (Har akkurat sovet 4 timer).

Går vi på tur og han sovner lar jeg vogna stå ute ellers sover han alltid inne. Vi er såpass mye ute på farten likevel at han får masse med frisk luft.

Skrevet

Mathias sover ute på dagtid rett og slett fordi da sover han mye bedre og er blid og uthvilt etterpå. Sover han inne sover han max 30 min. mens ute sover han 1 1/2 - 2 timer. Og han trenger den tiden med søvn. Han er en helt annen gutt hvis han ikke får denne søvnen på dagen.

Skrevet

Solstrålen vår sover ute hver dag for at han skal få den søvnen han trenger! Han sover maks 30 min inne, og ute i vogna kan han sove fra 1-4 timer! Så helt tydelig han koser seg ute! Lå ikke ute når det var -10 da!

Skrevet

Når været har vært bra nok til å trille har jeg merket at småen sover mye bedre ute enn inne...sånn sett hadde det vært greit å la ham sove ute en del, ikke bare når jeg triller tur (triller ganske lange turer 1-2 timer). Men jeg er litt pysete, liker å ungen i nærheten når han er så liten :)

Skrevet

her var det plent umulig å få tulla til å sove inne fra hun var bitteliten. fikk henne kun til å sove inne hvis hun fikk ligge på armen. fant etter noen trilleturer ut at hun sov best ute i vognen så da fortsatte vi med det.

Skrevet

Gutten min er blandt de som sover best inne faktisk. Hender han sovner når vi er ute også,men da sover han maks 30min i vogna. Er nok altfor nysgjerrig på verden rundt seg til å sove mye ute..hehe.. Sover han inne er første luren på 1 time og andre på 2 timer. :)

Skrevet

Mine barn har sovet like ofte inne som ute. Ingen av delene er spesielt å anbefale, med mindre det er mange kuldegrader, da bør de være inne når de er små.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...