LilleVakreAnna Skrevet 19. mars 2007 #1 Skrevet 19. mars 2007 Jeg skrev nettopp et innlegg under tråden "Blir du sint på Gud noen gang?" -men tenkte jeg ville skrive litt mer. Mulig jeg er helt rar, men jeg syns jeg har fått et veldig dårlig forhold til Gud etter at jeg ble prøver, særlig etter å ha prøvd lenge, dette begynner virkelig å gå utover sjølbilde og mentale helse. For noen år sida fant jeg "mannen i mitt liv!" Jeg falt totalt for han, og det ble det viktigste i verden for meg å bli sammen med han. Jeg trygla og ba Gud hver en dag, om at hvis jeg bare fikk være sammen med han skulle jeg ALDRI klage eller be om noe mer i hele mitt liv. Og etter mine mange bønner og samtaler med Gud fikk jeg en veldig ro over meg, akkurat som jeg visste at nå skulle jeg bli hørt. Og riktignok, etter noen måneder ble vi sammen! I dag er vi gift -og jeg fikk det jeg ba om. Men nå føler jeg at jeg ikke har noen rett til å be om å få bli gravid. Hvis jeg gjør det så svikter jeg Gud, og at jeg lovte å ikke be om mer. Dette her høres sikkert helt tullete ut, men for meg er det bare vondt og vanskelig. Er det noen som har noe å si til meg? Eller kanskje noen vil be for meg, at jeg kan få litt orden på livet og tankene mine igjen???
Klikk Skrevet 19. mars 2007 #2 Skrevet 19. mars 2007 Hei! Jeg skjønner hvordan du har det. Men jeg tror ikke du skal være redd for å be om å bli gravid. jesus iser at vi får ikke fordi vi ikke ber. Og så har du også denne damen i bibelen som aldri gav opp. Hun maste og maste og til slutt fikk hun sin rett. Tenk på det at det første budet Gud gav menneskene var at vi skulle bli fruktbare og bli mange. Be om Guds vilje i ditt liv så vil han være trofast! Og så tar det ofte den tiden det tar å bli gravid. Men husk på det at før du blir gravid så kjenner Gud barnet ditt. Guds ord sier at dagene til hvert enkelt menneske var telt før en eneste av dem var kommet. Og før vi ble dannet i mors liv var vi i Guds tanker. Det gjelder også de barna du kommer til å få Lykke til!
Klikk Skrevet 19. mars 2007 #3 Skrevet 19. mars 2007 hei! Leste det andre innlegget ditt. Skjønner hvordan du har det. Vil bare si at det er lov til å være sint på Gud. Og når det gjelder det med å bli gravid er det ikke så rart at du føler det sånn. Jeg synes ikke du skal være redd for å be til Gud om å få barn. Det står i bibelen at vi har en far som ser hva vi trenger og før vi ber om det. Saamtidig sier Jesus at: "dere får ikke fordi dere ikke ber". Så Gud vet altså hva vi trenger og ønsker før vi ber, men samtidig vil han at vi skal be til ham. I tro. Og minne han på sitt ord. «Før jeg formet deg i mors liv, kjente jeg deg, og før du ble født, helliget jeg deg. Dette er hentet fra Jeremia 1.4. For du har skapt mitt indre, du har vevd meg i mors liv. 14 Jeg takker deg fordi jeg er skapt på skremmende, underfull vis. Underfulle er dine verk, det vet jeg så vel. 15 Mine ben var ikke skjult for deg da jeg ble skapt i lønndom og ble formet i jordens dyp. 16 Du så meg den gang jeg var et foster, i din bok ble alt skrevet opp; mine dager ble dannet før en eneste av dem var kommet. Dette er hentet fra salme 139. Det jeg ville med dette var å si at før barnet ditt blir skapt inni deg så er det i Guds tanker. Han ser et menneske fra det blir unnfnget og dets dager blir dannet før en eneste av dem er kommet. Før et bran blir født er det i Guds tanker. Legg din vei i Herrens hånd, stol på ham, så griper han inn. Salme 37. Hvis det føles litt tungt kan jeg anbefale deg å lese i Salmene. David klager mye til Gud og er også i sorg. i noen av Salmene ser vi at han blir helt desperat og krever at Gud må gripe inn. Stol på Herren! Han ønsker ikke at du skal ha det vondt, men Herrens veier er ikke våre veier og Herrens tanker er ikke våre tanker. Og vær utholden i bønn! Skal se du blir gravid snart. Bare prøv å slapp av og finn ting å takke Gud for. Da vil du få det bedre med deg selv, og klarer du å slappe av med dette er det ofte at en blir gravid! "Vær utholdende i bønn, våk og be med takk til Gud!" (kollosserne 4) "For jeg vet hvilke tanker jeg har om deg, sier Herren. Det er fredstanker og ikke tanker til ulykke. Jeg vil gi dere fremtid og håp!" Måtte Herren velsigne deg rikelig! Guds fred!
Gjest Skrevet 19. mars 2007 #4 Skrevet 19. mars 2007 Hei agnes, du er et menneske vet du! Du har all mulig rett tl å be om det du ønsker deg i livet ditt. Det står helt tydelig i bibelen, be og du skal få. søk først mitt rike og du skal få alt dette i TILLEGG. Så det er fritt frem, han gleder seg over deg og ditt liv. Han fryder seg over å kunne hjelpe deg og dere. Ja du har kanskje ordlagt deg litt dumt for din egen del. Vi klarer stort sett aldri det der med: så skal jeg aldre be deg om noe mer. Gå videre og glem det. Føler du at du må få ordna din sak med gud så snakk med han om det. Det er garantert ok, han holder ikke sånne småting mot oss. Det finnes kun en ting som ikke er greit og det er å ikke tro. Klart jeg skal be for deg!
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2007 #5 Skrevet 19. mars 2007 Kjære deg, det er ikke sånn det fungerer. Du kan slappe helt av. Vi har vel alle sagt at "vi skal aldri be om noe igjen hvis bare..." Men Agnes, Gud er din Far, han elsker deg og sier jo at han vil gi deg det ditt hjerte begjærer. Og "ikke bekymre deg for noe, men legge ALT fram for ham i bønn..." Gud er god, han er full av kjærlighet til deg og ønsker å gi deg gode gaver. Og familie er jo Guds ide, ikke bekymre deg! Ikke vet jeg hvorfor vi ikke alltid får det som vi vil, men jeg bare VET at Gud ikke er slik du frykter. Håper du klarer å tro på dette og slappe av. Nyt ekteskapet med mannen du elsker - og fikk!!! Klem
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2007 #6 Skrevet 19. mars 2007 Eh... hallo!!!! Du trenger ikke be gud om å bli gravid! Spør mannen din og ha sex med han. Lærte du ikke om blomsten og bien på skolen du da?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2007 #7 Skrevet 19. mars 2007 Eh....HALLO! noen hjemme? Du spør ikke gud om å bli gravid- spør mannen din og ha sex med han når du har eggeløsning! Lærte du ikke om blomsten og bien på skolen du da?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2007 #8 Skrevet 20. mars 2007 Eh... Hallo!!! Spørre gud om å få bli gravid? Spør mannen din du! Hadde du ikke om blomsten og bien på skolen du da???
VinterSol+2 Skrevet 20. mars 2007 #9 Skrevet 20. mars 2007 sånt som det der er så unødvendig anonym. fryktelig respektløst overfor et menneske som deler sine mest sårbare tanker og følelser. Og dette er et livssynsforum, så du får bare tåle at slike ting blir tatt opp. Vil du krangle, så lag deg en egen tråd på kranglesiden.
Gjest Skrevet 21. mars 2007 #10 Skrevet 21. mars 2007 enig. hva man selv tror er opp til en selv, men man skal ikke snakke stygt til andre fordi de tror noe annet enn en. Hvis HI har et problem som angår religion har hun all rett til å snakke om dette på livssynsforumet, uten å få slike kommentarer. Perosner som ikke er interesserte i å lære om og respektere andres religion/livssyn, kan holde seg langt borte fra dette forumet. Her krever vi respekt, uansett livssyn! HI: Vi har alle sagt dette i våre samtaler med Gud: "Såskal jeg aldri be om noe mer..." Jeg tror Gud forstår oss veldig godt. han kjenner oss, og vet at vi i vår fortvilelse og desperasjon lover bort ting som ikke er nødvendig. Han forstår også at når problemet er løst, er fortvilelsen glemt. og det dukker alltid opp nye problemstillinger vi trenger hjelp til. Du trenger ikke ha dårlig samvittighet, Gud kjenner deg og vet hører dine bønner. Han forstår at dette er vanskelig for deg, og kommer nok til å hjelpe deg på den måten sjelen din ønsker. Kanskje ditt sjelelige behov ikke er helt likt me ditt fysiske behov, men Gud hjelper alle og han ordner opp slik at ting blir best slik SJELEN din ønsker det! Stol på Ham - det ordner seg for dere!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2007 #11 Skrevet 21. mars 2007 Men når HI ikke vet hvordan barn blir til så er det jo påtide at noen forteller henne det da!
LilleVakreAnna Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #12 Skrevet 22. mars 2007 Tusen takk for alle fine svar, det var fint å lese, jeg ble rolig og glad av det. Skal ta vare på svarene deres og lese igjen når jeg tviler og raser som værst. Tusen takk!! Til anonym: jeg trur ikke du ANER hvor HELDIG du er hvis du bare kan sex på riktig tid og bli gravid. Du burde nyte livet ditt hvert et sekund, det er nemlig ikke alle det er så greit for. Men hvis du ikke har opplevd det sjøl er det ikke å forvente at du skjønner hva slags følelser og tanker det kan føre med seg.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #13 Skrevet 22. mars 2007 anonym 1 : har du biologi kunnskap? tydlegvis ikke da hadde du visst at barn ikke alltid blir til bare sånn med en gang. det er mange som sliter med å bli gravide, og eg synes det er direkte slemt av deg å si sånne ting. Gud velsigne deg og gi deg kunnskap og nestekjærlighet til agnes : kjære deg, eg føler med deg. gi ikke opp. be du. herren hører. og herren er glad for at du vender deg til han i bønn. Jesus er en venn som alltid er der, som du kan legge alle dine byrder på , hans skuldre blir aldri trøtte og han blir aldri lei av at du vender deg til han for trøst og støtte. du kan alltid komme til han. eg liker å tenke på han som en venn, eller en bror eller en far, eg har av og til i min ungdom vert i penge knipe og spurt min far om hjelp. kvar gong har eg sagt : nå er det siste gongen eg spør, men gjett kva eg gjorde , jo eg spurte igjenn og igjenn. om dette er mulig hos min far her på jorda, så trur eg virkeleg det er mulig hos han som er oppi himmelen og, han som har slik kjærlighet at den kjærligheten me har her ikke kan måles. ble litt rotete og litt langt. lykke til, håper du får svaret blant anna Hanna (1 samuelsbok) fikk
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2007 #14 Skrevet 23. mars 2007 Anonym2 Tror det er du som har litt lite biologi kunnskap. Slå opp på befruktning så finner du ut at det holder med deg og mannen din for å få barn. Man trenger ikke ha gruppesex med både mann og gud eller andre.......Makan!
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2007 #15 Skrevet 24. mars 2007 til anonym 1 det er ikke alle som får barn så lett, det er ikke alltid det holder med bare en kvinne og en mann, ellers hadde det ikke funnest fruktbarhets klinikker ol. det burde du nå vite. mange kan ikke få barn. og du trenger ikke å være ufordraglig av den grunn
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2007 #16 Skrevet 24. mars 2007 Javel, så da er det vel lettere og folde hendene og si ei remse fra ei gammal bok. Det løser nok problemet ja! Tror jeg heller hadde satset på å ha sex med en mann gitt! Ufordraglig??? Bare oppgitt over hvor mange naive mennesker det finnes..
LilleVakreAnna Skrevet 8. april 2007 Forfatter #17 Skrevet 8. april 2007 Jeg blir JÆVLIG provosert over at du Anonym sier ting bare fordi du med viten og vilje VIL at jeg skal få det enda VONDERE enn jeg allerede har det. Livet mitt er helt FOR JÆVLIG nå,og jeg prøver å finne trøst og hjelp, mens du bare utnytter dette og sier ting for at det skal gjøre enda vondere. Det er ikke bare ufordragelig, det er ondskapsfullt og jeg klarer ikke å skjønne hvorfor noen mennesker er sånn!!!
Solskinnsjenta Skrevet 10. april 2007 #18 Skrevet 10. april 2007 Kjære Agnes Det du sliter med er noe av det såreste vi kvinner kan oppleve. Å måtte gå måned for måned, ha sex på "riktig" tid, gjøre alle de "riktige" tingene og så likevel se at det blir rødt i trusa HVER gang. Det er lett å føle seg mislykket både som kvinne og kristen - at du ikke får til DET engang. Jeg vil sende deg en klem, og oppfordre deg til å fortsette å be. Abraham og Sara hadde gitt helt opp å få barn, selv om de hadde bedt om det i alle år. Tilslutt ble hun likevel gravid! Et mirakel og Guds under! Jeg vet at det er vanskelig å ignorere slike kommentarer som anonym # 1 kommer med, men de vitner mer om hennes uvitenhet og respektløshet for andre mennesker enn noe annet! Jeg ønsker dere alt godt og Guds fred! Jeg ber om at dere blir velsignet med barn, og at slemme anonyme klarer å se lengre enn sin egen nesetipp før de uttaler seg. klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå