Mammaen til Oscar Skrevet 19. mars 2007 #1 Skrevet 19. mars 2007 Vi reiser snart til Phuket med vår lille sønn på 2 år, 2 mnd. Vi har vært der 2 ganger tidligere med ham og det har fungert helt supert. Da var han 10 og 15 mnd. Denne gangen vil han neppe sove i like mye i vogna, ergo spøker det litt for våre restaurant-besøk o.l. Regner med at vi må få til en døgnrytme som f.eks 21.00 til 09.00 + en dupp på dagen. Spørsmålet er om vi kan bruke barnevakt etter at vi har lagt ham på hotellet? Høyest et par kvelder, men det hadde sikkert vært deilig å få inntatt en bedre middag uten stress... Veit at det er veldig mange som vil være barnevakt der, og jeg stoler masse på thailenderne. Men er litt skeptisk på å overlate gutten til dem. Mannen min sier at det er jo null problem. Ser i så fall for meg å la hotellet fixe det, det er sikkert litt dyrere, men kanskje det tryggeste. Også instruere dama til å ringe med en gang hvis han våkner, noe han veldig sjelden gjør. Hva synes dere? Noen med erfaring?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2007 #2 Skrevet 19. mars 2007 Jeg hadde ikke stolt på fremmede på den måten. Fremmede er fremmede. Har en venninne som hadde veldig dårlig erfaring med barnevakt ordnet via hotellet i Karibien.
Bea- Skrevet 19. mars 2007 #3 Skrevet 19. mars 2007 Hei! Jeg hadde brukt det med en gang! skal til thailand selv og kommer til å benytte meg av dette. Vil så klart ha mobil med med slikt at de kan nå meg med en gang hun våkner. Du har jo selv vert i Thailand, og ser hvordan de behandler utenlandske barn!! Pluss det de fårbetalt er jo veldig bra timebetaling for dem.. Jeg hadde fikset det gjennom hotelle, (noen hotell pleier å ha egne barnevakter hele tiden) Dette mener jeg du kan gjøre med godt samvittighet!!
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2007 #4 Skrevet 20. mars 2007 Jeg ville og vært skeptisk til å la noen fremmede passe gutten vår.... Vi skal snart på ferie nå, og planen vår er å ta med babycall`en, og satse på at den rekker bort til den nærmeste restauranten... Har passet på at hotellet vårt ligger sentralt, og at det er restauranter og barer i nærheten.
Mammaen til Oscar Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. mars 2007 Takk for litt støtte, fikk masse pepper inne på Småtroll 2-3.... Som du sier, er det helt fantastisk hvordan de behandler barn der. Jeg er sikker på at de er ekte engasjert! De lyser jo opp bare de ser et lite barn, uansett nasjonalitet. Har møtt mange skandivavier som har brukt barnevakt der tidligere, f.eks var vi på båttur en dag og havnet sammen med et dansk, hyggelig par. De så vår Oscar og fortalte at de hadde ei like gammel jente, men hun var med barnevakt den dagen. Det fungerte visst kjempefint. Ja, hadde tenkt å betalt skikkelig, og gi tips i tillegg! En u-hjelp som ihvertfall når frem.... 2 dager til avreise, jeg må pakke....
#Ariadne# Skrevet 20. mars 2007 #6 Skrevet 20. mars 2007 vaer i thailand, og da aller fleste er helt fantastske med barn der .. men jeg personlig hadde alikevel ikke overtall jenta mi til fremmede.. Folg magefolelsen din, saa gaar det nok bra uansett hva du betstemmer deg for...
Torpekjærringa Skrevet 20. mars 2007 #7 Skrevet 20. mars 2007 jeg ville personlig vært myye mer skeptisk til babycall fra hotellet til en resturang.....enn å bruke en babysitter fra hotellet ;o) Vært i thailand flere ganger, men har ikke benyttet oss av det tilbudet ;o) ungene er alltid med oss !
vimsat Skrevet 23. mars 2007 #8 Skrevet 23. mars 2007 Hadde aldri kunne gått fra gutten min og latt noen fremmede passe på. Hadde ikke fått slappa av i det hele tatt. Ville hatt med meg gutten når vi var ute å spiste og latt være å dra ut etter at han hadde lagt seg. Da får man heller dra uten barn da...
Ronja80.mor til 2 Skrevet 23. mars 2007 #9 Skrevet 23. mars 2007 Jeg hadde ikke turt, men om dere har noen unge jenter i familien (og dere har råd selvfølgelig) så hadde jeg spandert tur på henne mot at hun skulle vært barnepike..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå