Gå til innhold

Luft i magen og minifomdråper..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 2 uker har så luft i magen. Dette er spesielt et problem på kvelden/natta.. Da gråter han leeenge, og jeg syns så synd på han.. Ingenting som kan trøste han da.. Men fikk høre at minifom dråper kunne hjelpe.. Noen som har erfaring med disse?

Men når jeg åpnet pakningen så sto det: "Ved 3 måneders kolikk". Kan jeg da gi dette til min sønn på 2 uker? Har ikke turt å gi han det enda...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA, det kan du gi! :-)

Vi bruker slike dråper, har gjort det siden hun var ca to-tre uker. Har fungert bra for oss!

Skrevet

Du kan godt gi det. Det kalles 3-måneders kolikk fordi det vanligvis gir seg ved 3 måneders alder. Vi prøvde det til vår gutt, men det hjalp ingenting. Heldigvis gikk luftsmertene raskt over her i huset.

Skrevet

hos oss virket det ikke noe særlig, men prøv det gjerne. Kolikk varer gjerne frem til tre mnd derfor står det på pakningen. Her ble ting veldig mye bedre etter 6 uker så det kan hende det gir seg av seg selv da. Vi hadde kolikk barn så helt bra ble det ikke før etter tre mnd.

Skrevet

brukte minifom.da småen var helt ny :) det føltes som om det virket på han. Andre ting du kan prøve er å gi litt fennikkel-te til ham, eller drikke amme-te selv. De nettene hvor småen hadde mest vondt i magen lot jeg ham sove på magen oppå magen min. Det hjalp han.

hold ut. det blir bedre!

:)

Skrevet

Vår første hadde kolikk og da funket ikke dråpene på kolikk,men nr 2 har heldigvis ikke fått kolikk,men er plaget med mye luftsmerter,og på han så fungerer minifomen,vi gir han det bare til annethvert måltid,begynte å gi det til han når han var ca 2 uker,så jeg anbefaler deg til å prøve det.

Lykke til.

Skrevet

Vi brukte minifom, og den funka kjempe bra her! Bare prøv du, det er verdt et forsøk =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...