Anonym bruker Skrevet 19. mars 2007 #1 Skrevet 19. mars 2007 Gutten min er 21 mnd, og bruker smokk og koseklut. ALLTID når han skal sove, og når vi kjører bil. Og ellers så prøver jeg at han ikke får ha smokken for mye, men har den som regel tilgjengelig...kosekluten er alltid tilgjengelig. Jeg vet jo at jeg må avvenne han med begge deler, i alle fall smokk, om en stund, men bare jeg tenker på det blir jeg "motløs"....hvordan skal det gå? Hvis han ikke finner smokken sin fordi jeg har gjemt den, blir han utrolig sur og grinete.... Ønsker råd og erfaringer fra dere som har avvent deres(ikke vits i å svare hvis det er snakk om noe "preken", hvis dere skjønner:) Og forresten; er dette feil alder å prøve avvenning, skal jeg vente til han blir over to år, så jeg kanskje kan prøve å gi "forklaringer" så han forstår på hvorfor vi skal slutte med smokken?
Blomman Skrevet 19. mars 2007 #2 Skrevet 19. mars 2007 mellomstemann bel avvendt med smokken da han var på omtrent samme alder ;_) - tok smokken(e) og s at egen på sykehuset hadde fått den. Etter to dager var smokkesavnet borte;-) Tok smokken hans da for eldstemann var nesten fire og ville forsatt ha sin smokk(nesten hele tida). Tok begges smokker samme dagen og det var lettest for minsten og godta at smokken var borte ;_) Han forsto forklaringen med at legen hadde fått den pga av sårene rundt munnen ;_)
Da HarViTreUnger Skrevet 20. mars 2007 #3 Skrevet 20. mars 2007 Jenta mi er snart 3 år og bruker smukk om natten. Hun er nok ikke moden nok for forklaringer (som hun godtar uten å mase/gråte) enda selv om hun forstår det meste vi sier til henne. Det å skilles med smukken blir nok "smertefullt" uansett alder )
Bubba75 Skrevet 20. mars 2007 #4 Skrevet 20. mars 2007 Vesla vår har kun smokk når hun skal sove (hun er 20 mnd), og jeg ser ingen grunn til å slutte med det enda. Smokken detter som regel ut av munnen i løpet av natten så jeg tviler på at det ødelegger tannstilling eller noe. Vi slutta med smokk på dagtid "hardt og brutalt." Bestemte oss for en dag, og da var det slutt. Nå ligger smokkene på et bestemt skap på dagtid, der kosekaninen (den hun har om natten) ligger å passer på dem. Var litt surving i begynnelsen, men ikke lenger enn et par dager. Det hender hun prøver seg, men godtar det når vi sier at hun får smokken når hun skal legge seg. (Resultatet er at hun er lykkelig hver kveld når vi sier at hun skal legge seg )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå