Gå til innhold

hjertefrekvensen på babyen!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjertefrekvensen til babyen min ligger på 156, målte idag!

Jeg har ei venninne med ei jente, hennes hj.frekv lå på mellom 150-154 gjennom sv.skapet. J har et par andre venniner av meg med gutter og deres hj.frekv lå på rundt 133-147.

Sønnen min sin hj.frekv lå også på 133-144.

Har det en sammenheng eller bare tilfeldig?

Fler med erfaringer og meninger om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det sies under 140 = gutt Over 140= jente.

Men dette stemmer absolutt ikke for alle

Peanøtt har 146... jeg tror jente.. men er veldig usikker.. ul i morgen.. så får se.

Skrevet

Jeg spurte jordmor om dette og hun sa at det bare var tull....!

Hjertefrekvensen varierer etter hvor aktiv fosteret er akkurat da, når på døgnet det er, hva du har gjort etc. Vi får en pike og frekvensen har aldri vært over 140.

Så det er nok bare "overtro" .... :-)

Skrevet

Det med hjertefrekvens er ikke noe å stole på med tanke på hvilket kjønn som er i magen. Med sønnen min lå han faktisk på gjennomsnittlig 156 gjennom hele svangerskapet. Denne gang mente jordmor på UL at vi venter en jente og nå har jeg ligget på alt fra 128 til 150, så det kommer nok mer an på babyen aktivitetsnivå når det blir målt.

Skrevet

hørte hjertelyd i dag,var 155. i begynnelsen slår hjerte fortere,så da kan ein ikkje tenke på den teorien. då eg gjekk gravid fyrste gang hadde meg og svigerinna mi lik hjertefrekvens på fostera gjennom heile svangerskapet. ho fekk jente og eg fekk gutt. Derfor trur eg ikkje eg heilt på teorien. Men det var slik dei "bestemte" kjønnet i gamle dager.

men det er jo 50 % mogleheit for rett:)

Skrevet

De har forsket paa det i USA og det stemmer visst i 50% av tilfellene - noe som tilsier at du har 50% for aa faa gutt of 50% sjans for jente - ikke mye hjelp i det nei. Min gutt laa paa 160+ naar det ble maalt - og jenta naa ligger paa 160+ saa jeg tror ikke det der stemmer.

Skrevet

hjerte lyden til vår lille gutt lå på 155 for to uker siden.. så det er nok ikke alle det stemmer på det med hjerte lyden

Skrevet

hjerte lyden til vår lille gutt lå på 155 for to uker siden så det stemmer nok ikke for alle det med hjerte lyd og kjønn i og med at over 150 skal være jente

Skrevet

Må si meg enig i de to ovenfor her. Kommer helt ann på. Jeg har fått målt to ganger i dette svangerskapet, første gangen lå den på 152, og forrige uke bare på 140. Så det svinger litt. Jeg vet ikke hva jeg får, men vil ikke automatisk si at jeg får jente ved å tolke hjerterytmen i allefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...