Anonym bruker Skrevet 19. mars 2007 #1 Skrevet 19. mars 2007 Hvem er det som skal drikke champagne etter vielse? Er det kun brudepar eller er det i tillegg forlovere? hva med foreldre?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2007 #2 Skrevet 19. mars 2007 Synes vel kanksje ikke det er heeeelt passende med alkohol utenfor kirken(om det er det du mente). Ville nok heller ha ventet til man kom til festen, som en velkomstdrink. Synes ikke kirke og alkohol passer sammen
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2007 #3 Skrevet 19. mars 2007 Vet bare at mange "spretter" champagneflasken etter vielsen.. Sett mange bilder og da ser jeg iallefall at brudeparet holder ett glass vær.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2007 #4 Skrevet 19. mars 2007 ang alkohol og kirke, ved nattverd skal det du drikker symbolisere vin. Så sånn sett er det vel ikke farlig å drikke champagne utenfor kirka.
Natta & Alexandra *gravid* Skrevet 19. mars 2007 #5 Skrevet 19. mars 2007 Vi skal også kose oss med champagne etter kirken.. men føler det passer seg best å vente til vi og forloverne er kommet inn i bilen... Så vi kommer til å drikke champagne på vei til fotogrefen ) Bare vi og forloverne... Har ikke opplevd selv noen par som drikker utenfor kirken, men vet det er flere som gjør det... Så det er ikke uvanlig ihvertfall...
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2007 #6 Skrevet 19. mars 2007 Vet du om forloverne skal bli med å bli tatt bilde av hos fotografen?eller er det kun oss?
Vannmann35 Skrevet 20. mars 2007 #7 Skrevet 20. mars 2007 Har lest at det ikke er lurt å drikke alkohol før man tar bilder - et glass eller to synes straks i øynene på bildet. Så jeg tror vi venter med champis til etter bildene er tatt.
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 20. mars 2007 #8 Skrevet 20. mars 2007 Jeg har faktisk hørt det motsatte. At dersom man drikker litt (ikke mye) slapper man bedre av og bildene blir mer naturlig. Det tror jeg så gjerne for bilder av meg med noen alkoholenheter er utrolig mye finere enn der jeg er helt naturlig. Jeg er bare ikke fotogen da, blir stiv som en stokk, blunker og skjærer grimaser på alle bilder!
pandabjørn Skrevet 20. mars 2007 #9 Skrevet 20. mars 2007 Ja forloverne kan også være med hvis dere har lyst til det.. og evnt barna deres også.. det skal iallefall vi ha med forloverne og våres sønn
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2007 #10 Skrevet 20. mars 2007 Jeg ville syntes det var direkte frekt å servere noen champagne utenfor kirken hvis ikke alle fikk... Men det er mulig det er jeg som er teit...
Lille jente Skrevet 23. mars 2007 #11 Skrevet 23. mars 2007 Strengt tatt er det vel ikke lov å servere champagne utenfor kirken. Det er jo ikke lov å drikke på offentlig plass, og utenfor en kirke må vel virkelig være offtentlig. Når det er sagt så syntes ikke jeg heller det passer seg helt. Jeg ville ventet til man ankommer festlokalet og da skåle med venner. Eventuelt at brudeparet får med seg en flaske + glass i bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå