Gå til innhold

Dårlig gjort av meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke gjort det, men det frister så fælt.....la meg fortelle litt om han før jeg kommer til poenget.

Vi har vært sammen i 7 år og venter vårt tredje barn til sommeren. Vi holdt på og bli gift i 2004, men siden jeg ble gravid fant vi ut og utsette det.

Har sagt til han at jeg vil gifte meg og grunnen, og det er fordi vi har vært samboere så lenge og snart har 3 barn sammen.

Barna har etternavnet hans og jeg vil også ha samme etternavn som dem og samboeren min har, for og si det sånn jeg vil bli en "ordentlig" fam, hvis dere skjønner hva jeg mener?

Han sier hver gang når jeg nevner at jeg vil bli gift at enten:

1) Kanskje du blir gift fortere enn du aner? Tror du det? spurte jeg, næhæhei, sa han og lo meg midt oppi ansiktet

2) Kankje jeg har planlagt bryllupet, så plutselig blir du vekt og bedt om å få på deg brudejolen og komme deg i kirka.....også ler han av meg...Syns det er så dårlig gjort jeg.

Så var det poenget jeg skulle fram til........

Jeg har planlagt bryllupet og regna ut hvor mye det vil komme på, så jeg har så lyst til å ringe og bestille en bryllups dato i kirka og fortelle han det etterpå.

Er det andre som har ideer som kan få han til og si ja? det er heilt forferdelig og ha lyst, men ikke få opplevd det

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å bli ferdig med det - slik tenkte jeg. Vi kunne enda sikkert også ha utsatt det mange år til, men.... Hjelp han i gang. Vis at du har evner for planlegging - så får du han sikkert med. Lykke til!

Skrevet

tusen takk:-) han klager over at svigers og muttern maser om bryllup så...vi får håpe, hehe

Skrevet

Ok, nå er ikke dette til så stor hjelp, men jeg prøver å være dønn ærlig ut fra det lille du skriver slik jeg ville forstått en annen mann.

Det er 4 scenarier slik jeg ser det:

1. Virker som om han er usikker på livs-situasjonen sin eller redd for å binde seg.

2. Kanskje han føler at dere er bundet sammen via barna og ikke har noe "behov" for å gifte seg.

3. Han føler seg overkjørt og har ikke blitt spurt om sine ønsker og sin mening og setter seg til motverge når det blir "mast" eller lagt press på han.

4. Han har planer om å fri men dine stadige innspill på temaet ødelegger den følelsen han trenger for å "være klar" til å gjennomføre sine planer.

Spør han hva han synes om det å gifte seg. Ikke bare legg press på han for at du vil bli gift.

Jeg fridde til min kjære når jeg følte jeg var klar for det og at alt og alle rundt oss hadde roet ned sine frieri-forventninger.

Skrevet

Du må bare si klart og tydelig til han at du ønsker å gifte deg - ikke hint, mannfolk skjønner ikke hint! Si at dersom han ikke snart får fingeren ut så ringer du og bestiller lokalet selv. Er dere ikke forlovet enda, så gå til gullsmeden og skaff noen brosjyrer - la han se dem. Si at du ønsker deg "en sånn ring". Vær klar og tydelig på hva du vil!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...