Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det mange her som ammer eller har tenkt å amme til barnet er over 2 eller 3 år? personlig synes jeg det virker litt ekkelt.... jeg reagerer når jeg ser så store barn få pupp!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ser ingen ting galt med det.

håper selv og amme gunnar til han er 2. sånn som VHO anbefaller.

men personlig ville jeg ikke amma en 2 åring ofentlig.

Skrevet

har tenkt til å amme til 2år om poden vil - nå er han 14 mnd og fortsatt glad i pupp. Og vi ammer offentlig enda - Og får han pupp til to år kan det fort bli litt mere - men tror nok det avsluttes i godt tid før tre år.

Skrevet

Hei:-)

Jeg antar at det er meg du sikter til, som skrev i en tråd litt lenger nede her. Jeg ammer jo 3 åringer og 2 åringer, men for oss er det ikke ekkelt i det hele tatt. Men jeg ga meg å amme offentlig da barna var halvannet år gamle, slik at uvitende folk skulle slippe å sette sin egen tunge langt ned i halsen:-)

Vi gjør alle heldigvis slik vi mener er best for våre barn.

Skrevet

ønsker amme til ca 2 år. Gevinsten er for stor til å slutte pga at andre synes det er ekkelt. hvorfor er det det? mm er jo beste næring? Tenk på hvor mange barn som ofte hoster og har allergi, eksem og lignende, mm hjelper på så mangt! dersom jeg kan unngå mange våkenetter pga hoste, gi god næring som er perfekt laget for gutten vår og gutten vår enda vil amme så ser jeg ingen grunn til å slutte...

Skrevet

Tenkte å amme 1-2 g per dag til han er to hvis det går. Bare hjemme da, men mest pga at han allerede nå er for nysgjerrig til at det går å amme ute. Snuppa måtte slutte da hun var 1, det angrer jeg på i dag. Hun gråt og bar seg - stanget hodet i veggen og var helt gal. Synes det er kjempekoselig med den kontakten en får ved amming, og skulle ønske den hadde vart lenger med henne. Plutselig er de store...

Skrevet

Enig med deg! Jeg kan ikke tenke meg å amme så lenge! Er ikke naturlig for meg.. Kommer til å holde på til min er ett år ca, er planen...

Skrevet

Enig med deg! Kunne aldri tenke meg å amme så lenge. Planen er å holde på til 1 år :)

Skrevet

Jeg kunne ikke tenke meg å amme så lenge. Planen er til 1 års-alderen :)

Skrevet

Syntes det er flott man ammer lenge. Men offentlig ser jeg ikke vitsen etter barnet kan spise vanlig mat og drikke vann. Så offentlig var det stopp da hun var 6 måneder.

Skrevet

går an å begynne å pumpe å gi på flaske også får i seg næringstoffene da også :)

Kusina mi ble amma til ho var 3år, men har masse ekssem og allergi forde...

Skrevet

Det går også ann å pumpe å gi på flaske :)

Kusina mi ble amma til ho var 3år, men har eksem og allergi forde..

Skrevet

hei

jeg skal ikke si noe negativt om de som ammer til barnet er 2 eller 3år, viss dette føles naturlig og riktig for dem. Jeg for min egen del vil føle dette unaturlig og rart. Har heller ikke mulighet til å amme så lenge siden jeg går tilbake i jobb etter 1 år.

Skrevet

Tja, jeg planlegger å amme inntil barnet er rundt to år, dersom vi begge trives med det. Helsefordelene for både mor og barn er ubestridelige, så får jeg heller takle det at et fåtall synes det er ekkelt.

Skrevet

Hvilken gevinst prater du om?? Hvis mm er så bra til de er tre år hvorfor er de på helsestasjon opptatt av at det er så viktig med fast føde i tillegg?? Barn som er to - tre år er så store, med munnen full av tenner, at de fint klarer å spise selv i tillegg til å få i seg all den næringen de trenger!!! Det er direkte svinete å amme så lenge!!!

Skrevet

I tillegg vil jeg påstå at det er mer mors behov for nærhet og det å være den viktigste personen i barnets liv, som står i sentrum fremfor at det er så sunt for barnet!!

Skrevet

Det er ikke bar næring de får ved amming. Den lille tåren de får inneholder alle de gode tingene morsmelken skal inneholde. Så selv om det er små mengder, får barna fortsatt i seg viktige stoffer. Jeg ammet til de var ett og ett halvt år, da stoppet de selv. Denne gangen lar jeg også barnet bestemme selv. Men eg tror jeg stopper etter 2 år.

Skrevet

Tror nok det er flere enn et fåtall som synes det er ekkelt...

Skrevet

Det er tydelig at her er det mange med liten kunnskap om amming! Langtidsamming reduserer faren for brystkreft og andre krefttyper hos mor. Den er med på å forebygge fedme, sukkersyke og andre lidelser hos barnet. Og immunstoffer overføres til barnet gjennom morsmelk.

Argumentet med at det går an å pumpe, faller på sin egen urimelighet. Hvorfor i all verden pumpe, når det er lettere, raskere, mer kontaktskapende og faktisk mer hygienisk å amme? Fordi at noen uopplyste sjeler ikke kjenner til abefalingen om å amme i to år (verdens helseorganisasjonens anbefaling gjelder også i den industrialiserte verden).

Synd at så mange jenter i dag har et forskrudd forhold til kroppen sin, at det sees på om ekkelt å gjøre det som brystene først og fremst er til for - å gi næring, kos, trøst og immunstoffer til barnet sitt.

Skrevet

Synes det er flott for de som får til å amme så lenge. Jeg har ikke hatt melk til mine to, men tynte det i det lengste. Hadde nok ikke ammet offentlig jeg heller om jeg hadde ammet så lenge, men hadde ikke sluttet med det hjemme fordi andre synes det er ekkelt.

Jeg kjenner imidlertid ei som ammer jenta si enda, og hun er snart 7 år. Det synes jeg er trist for barnet. Hun har en unormalt sterk knytning til moren sin, og har aldri sovet alene i sin egen seng. Hvis hun absolutt vil gi jenta si morsmelk synes jeg hun kunne pumpet etter at barnet var 3 år.

Skrevet

Helt enig!!!

Ser at det er mange med veldig sterke meninger om hvor ekkelt det er å amme barn over 1 år. Sett dere inn i saken før dere uttaler dere! Det er helt åpenbart ut i fra utsagnene deres at dere er fullstendig kunnskapsløse mht amming. Anbefaler på det sterkeste å lese Nylanders bøker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...