Gå til innhold

Hvem skal vi invitere??? Langt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja der kom dilemmaet. Problemet er at jeg har en mega slekt og min samboer har ingen. Derfor så har jeg sagt at vi må kutte ned på antallet inviterte fra min slekts side så det ikke total domineres av min slekt. Vi ble enige om at på mammas side ta hennes syskon(ikke barnen/kusinene då de er alle under 20 og foreldrene vil sette mer pris på en bryllupsinvitasjon). På pappas side gjorde vi omvendt og tok kusinene(fordi at de er i vår ålder og min ene kusine skal synge i bryllupet) Jeg trodde dermed at vi var enige med mamma og pappa om vilke vi skal invitere. Men nei då i helgen ville de fylle på med flere fordi at de er redd for at det kommer for lite folk i bryllupet(pga graviditet og reisvei) Nå vil de utvide med søskene til pappa og då må vi ju for at det skal bli rettferdig utvide med kusinene på mammas side også. PUH

Det betyr at fordelingen blir at min slekt er ca 35 og samboerens 7.

Totalt sett har vi plass men jeg synes litt synd på min samboer og vet ikke hvordan jeg skal forklare dette for mine foreldrer uten at de blir såre. Det vil ju tross alt bare at festen skal bli vellykket og at folk dansar og har det gøy som pappa sa. Og jeg vet ju at de er festglade mennesker som får opp stemningen. Vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre. Tips noen??????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eg tenker som så. -att han har liten slekt og då er det logisk at det blir få av hans side.

han kan jo ikke bli såra av att han f.eks bare har 3 søskenbarn mens du har 30 stk.

:)

skal du ogso bare be 3 av dine for at det skal bli rettferdig?

Skrevet

æ hadde å syns synd i kjæresten min...som juli sa at d e ikke din feil,men uansett..

men synes han at d blir dumt?æ mene at d e dokker som bestemmer,ikke for å være frekk,men foreldrene har ikke nå dem sku ha sakt,d e dagen dokkers å d e dokker som ska være fornøyd å gla!

Skrevet

Jeg ville ikke hengt meg så mye opp i at du har en større slekt enn han. Men jeg synes dere skal be de DERE VIL, ikke hva foreldrene dine/ hans vil. Det er deres bryllup!!

Skrevet

Er det dere eller dine foreldre som skal gifte seg??

jeg bare spørr...greit at du har snakket med dine foreldre å spurt om råd osv, men det er IKKE de som bestemmer hvem som skal komme i bryllupet for det er DERE!!

og hvis foreldrene dine ikke får viljen sin og blir sure så er de barnslige

det er jo dere dag og da er det dere som bestemmer hvem som skal komme..

Skrevet

Takk alle for svar.

Jeg er helt enig at det er ju mitt og samboerens bryllup og vi har nå diskuterte dette og blitt enige om hvordan vi vil ha det. Nå gjelder det bare å ta samtalen til mamma/pappa og forklare.

Problemet ligger vel mest i at de er så ekstremt tradisjonbundna og vi er det ikke. Det har litt svårt at akseptere den nye generasjonens måte å gjøre ting på. Som tur e har jeg søstrer som har bakket meg upp og forklart for mamma og pappa at sånn var det førr, men ikke nå lengre:-)

Skrevet

Å invitere din mors kusiner høres litt voldsomt ut spør du meg! Jeg synes det er greit med onkler, tanter og til nød fettere og kusiner - avhengig av hvor gamle de er og hvor godt du kjenner de. Samboeren min har masse fettere og kusiner som jeg ikke tror vi vil invitere, de er 10-20 år yngre enn han og han har så vidt møtt dem - de bor på en annen kant av landet. Tror det er veldig forskjellig hvordan folk praktiserer dette. Høres jo ellers ut som om dere kan prøve å få til et mindre bryllup med bare de nærmeste, foreldre, søsken, besteforeldre, onkler, tanter og venner - burde holde det. Det er jo dere som skal bestemme deres dag tross alt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...