Anonym bruker Skrevet 19. mars 2007 #1 Skrevet 19. mars 2007 eller ser den babyslynga helt teit ut...!!! Jeg synes at baby bjørn er mye finere . Smak og behag, selvsakt :-)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 19. mars 2007 #2 Skrevet 19. mars 2007 Synes den se veldig varm ut..
Thula Skrevet 19. mars 2007 #3 Skrevet 19. mars 2007 Ja, og det er faktisk veldig viktig at den SER pen ut, ikke at den er komfortabel for barnet.. Eller? Når jeg ser mødre med små barn i Babybjørn så synes jeg det er helt hull i hodet. Stakkars barn, det er ikke naturlig for dem å henge på den måten og det må være forferdelig slitsomt for ryggen. Utallige fysioterapeuter har vært bekymret ang. Babybjør, men den er jo så mye finere så klart... De fleste aner ikke hvor mange utrolig stilige, pene og moteriktige alternativer man har i forhold til bæring. Jeg er enig med deg i at slynge ikke er så pent, liker det ikke selv. Men en mei tai eller et bæresjal kan fåes i ufattelig mange nyanser og alternativer, og de er laget slik at barna kan bæres fra nyfødt og frem til 2-3 år om det skulle være ønskelig, uten å feilbelaste rygg eller hofter. I tillegg gjør det pokker så mye mindre vondt å bære i et sjal enn i en BB. Etter at jeg prøvde sjal så gav jeg vekk BBen min gratis, jeg visste at jeg aldri kom til å bruke den igjen. Her er noen linker som viser litt av hva man kan velge mellom av bæretøy: http://lotusbarn.com/zcart/ http://www.taitasi.com/ http://www.krusedull.net/ osv.
mamman`te2flottegutter Skrevet 19. mars 2007 #4 Skrevet 19. mars 2007 Men kjære deg, når var det det plutselig ble feil å bruke babybjørn da? Hallo, jeg blir helt svett jeg altså. Den ene dagen så er en ting farlig og den andre dagen er det noe annet som plutselig er blitt farlig. Rart at det er så mange barn som lever opp!!
Sessa ruger igjen... Skrevet 19. mars 2007 #5 Skrevet 19. mars 2007 Babybjørn er ikke så lur å bruke i lange stunder (som så mye annet) fordi belastningen blir for stor på barnets rygg. Med sjal og slynger blir vekten fordelt mer utover lårene til barnet så belastningen ikke er så stor. Det er det som gjør at fysioterapauter ikke er så glad i den. Men det er med det som det å la barnet sitte og stå for tidlig, alt med måte!! Når det gjelder slynge, så er det veldig behagelig å bære med. Trodde aldri jeg skulle bli så fornøyd med den, for jeg syntes det var vel alternativt, men nå er den gull verdt. Du kjenner ikke tyngden av barnet så godt. Jeg har også prøvd sjal og det er utrolig deilig, for da blir vekten ikke så skjev som med slynge!!!! Til neste barn skal jeg kjøpe det. Jeg synes ikke ringslynge ser så teit ut, jeg. Men smaken er nå som baken, da! ;P
Totoromammaen Skrevet 19. mars 2007 #6 Skrevet 19. mars 2007 Jeg synes den ser skikkelifg koselig ut ...både for mor og barn . Men så på en annonse et firma som solgte babyslynger fra 0 til fem (!) år...hallo? Skulle likt å se den stakkars mora med en femåring i slynge hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå