Gå til innhold

om å legge på seg


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg har lest at det er vanlig å legge på seg ca 13kg i en graviditet.

Det stemmer vel?

 

Nevnte for sambo at jeg kom til å gå opp ca 13kg under svangerskapet og da så han rart på meg og sa at det måtte jeg ta av etterpå. Synes det var litt komisk. Jeg har alltid hatt ganske vanlig vekt, kunne kanskje veid 2-3kg mindre, men det er alt Og han veier i utgangspunktet ca 10kg for mye....som jeg aldri sier noe om.

 

Men har tenkt til å prøve å få han med på litt kveldsturer under påskudd av at jeg bør være i god form i svangerskapet - for jeg skal ikke nevne for mye om de 10 ekstra kiloene, der tror jeg menn er like følsomme for kommentarer som kvinner!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hadde sambo sagt noe sånnt til meg hadde jeg rett og slett blitt sint. Jeg er slank til vanlig, men gikk opp over 20 kilo i begge mine forrige svangerskap, han kunne vågt seg å slengt med leppa alså!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy til sambo...Ikke lov å si slikt nei. Vi vet jo innmari godt at noen kilo ekstra blir det jo, og om alt ikke er borte med en gang etter fødselen er det vel verdt det!

Du får hilse han med å si at å legge på seg under svangerskapet er mere normalt enn å ikke gjøre det.

God Kveldstur...hihihihihi.

Kos deg du, det skal jeg og. Har vært gravid 3 ganger før, og la på meg ca.14 kg. Det forsvant bare få uker etterpå...Men magen blir aldri det samme........

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og jeg har vært gravid to ganger før å begge gangene lagt på med 25 kg!! hadde mannen min sagt noe om kiloene, hadde han fått en på tryne.. slikt skal man ikke si. og hva sier mannen din til at han selv i utg.punktet har 10 kg for mye da?? nei hils han og si skjerpings..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da bør du kanskje ikke fortelle sambo om meg: Gikk opp 30 kg under forrige svangerskap. Dette er jo veldig individuelt.

Mannen min la forresten på seg endel også, i sympati kanskje... Men jeg veide en god del mer han til slutt, og jeg er ikke så storvokst i utgangspunktet heller. :-)

Men ingen grunn til panikk, et års tid etter fødsel var jeg tilbake i normal vekt, litt under faktisk. Men kroppen forandrer seg jo, det er bare sånn det er. Og det er helt greit synes jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ikke fint å si sånne ting, nei.

Jeg er gravid for fjerde gang. Første gang la jeg på meg 23kg, andre gang 26kg og tredje gang 30kg. Etter 6mnd har jeg alltid gått ned mer enn det jeg la på meg. Og det beste av alt er at jeg trenger ikke gjøre "den dritt" for at det skal forsvinne.

Husker min mann sa at vi skulle begynne på Grete Roede sammen etter førstemann. Den som måtte gå Grete Roede alene, det var han....

PS. Er VELDIG spent på hvor mye jeg legger på meg denne gangen.

 

 

Lykke til!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...