Bibi m/2 nå (",) Skrevet 19. mars 2007 #1 Skrevet 19. mars 2007 Har forannliggende morkake....fikk vite jeg sannsynligvis ville blø litt da den løsnet, og dette ikke var farlig! Men jeg har ikk hatt så mye som en dråpe blod....er den ikke flytta på seg da ?!! Skak på ny ul neste uker, er da kommer i uke 28. Hvordan er det med dere andre som har hatt foranliggende morkake ?
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 19. mars 2007 #2 Skrevet 19. mars 2007 se på innlegget mitt da... om ul i dag!
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 19. mars 2007 #3 Skrevet 19. mars 2007 Klarer ikke å sende deg pm=(, men om du ikke har lest det så var jeg på ul i dag og fikk vite at har helt foranliggende morkake... Må inn hvis jeg begynner å blø, og skal ta ks i uke 36... (kortversjon...) hehe Vet ikke om er det samme, for jeg fikk bbeskjed at om den løsnet eller jeg begynte å blø ,så var det RETT INN PÅ KK!! Men vet heller ikke hva forskjellen er hehe...
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. mars 2007 Huh! Stakkars deg....da bør du vel være extra forsiktig!! Men tror ikke det er det samme her....for jeg fikk beskjed at den lå ikke helt over, bare en del...og at den sannsynligvis ville flytte seg, men siden jeg ikke har hatt blødninger, lurer jeg på om andre som har hatt forannliggende morkake, om den flytta seg uten at de hadde blødninger...?! Må vente til neste uke for å få vite om den er flytta på seg....
9nah Skrevet 19. mars 2007 #5 Skrevet 19. mars 2007 hmm, dette var rart. jeg var hos jordmor til kontroll (24 uker) for 2 uker siden. hun sa at morkaken lå foran, men dette bare nevnte hun i en bisetning omtrent mens hun klemte og da jeg spurte om dette var noe problem, sa hun 'neida. absolutt ikke. det har ingenting å si'. og jeg har hørt at den kan flytte seg mange ganger under svangerskapet, uten at man må blø eller merke noe til det?.
*RutIetutt* Skrevet 19. mars 2007 #6 Skrevet 19. mars 2007 Har også foranliggende morkake - fikk beskjed om å komme inn til en ekstra ul i uke 29 for å se om den hadde flyttet på seg - men hun sa ikke noe om at jeg kunne blø når den flyttet seg....
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 19. mars 2007 Hører jo om de fleste flytter seg ja, håper jo virkelig d, er ikke helt for ks! Satser på ikke alle blør....bare lurte siden hun på ul sa at det kunne komme blod i sammenheng med at morkaka flytta på seg, og dette var helt normalt....blir bedre neste uke å få bekrefta litt mer hva som er skjedd, liker ikke å leve i uvissheten....men regner med / håper på den er flyttet på seg, siden alle sier de fleste flytter seg da...!
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 19. mars 2007 Ok....hmm.....kanskje det skjer av og til og hun ville bare si det tilfelle ? Ellers ville sikkert hun sagt det til deg og...? Hvis det er vanlig å blø mener jeg...
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 19. mars 2007 #9 Skrevet 19. mars 2007 Jeg skal paa ny UL om 5 uker, for aa se om den har flyttet paa seg. Min ligger mest sannsynlig ikke faretruende lavt...ligger ved kanten og dekker ikke...men det er risiko for bloedninger, og dersom den ikke flytter seg er det mulig de maa ta ungen med keisersnitt. (Selv om den forblir der den er var det i grenseland om de ville la meg foede normalt.) Gynekologen sa at naar den ligger saapass hoeyt som min vil den mest sannsynlig flytte seg. Litt skummelt...for vi skal reise til Norge 7 uker foer termin, og dersom det ikke ordner seg er det mulig de ikke lar meg fly... Da maa vi pent bli i USA, og det blir mye styr... (Leiligheten allrede utleid, forlengelse av visum, pass til barnet, o.l.)
2søtesmåh Skrevet 19. mars 2007 #10 Skrevet 19. mars 2007 En foranliggende morkake kan ligge foran skjedeåpnnge. Hvis det er tilfelle, så vil den, om den ikke flytter på seg, løsne før barnet kommer ut ved en eventuellt naturlig fødsel. Da mister barnet all oksygen og det kan være veldig farlig. Framdelen av livmoren er derimot også den delen som vokser mest, så om den ligger foran skjedeåpningen ved første UL så er det veldig trolig at den vil flytte seg oppover med at livmor vokser. Ligger den derimot veldig langt nede så er det større sansynlighet for at den ligger på et område som ikke vil vokse så mye og dermed ikke flytte seg. En foranliggende morkake er altså ikke noe større risiko en en livmor plassert på "bakre" vegg, så fremt den ikke ligger langt ned samtidig. Jeg hadde også foranliggende morkake på UL, da vi så opp i livmoren via livmoråpningen (det var utvendig UL, altså) så så vi morkaken dekke store deler av åpningen, men ikke hele, så jordmor mente at den mest sannsynlig vil flytte seg oppover med en voksende mage. Skal på ny UL 22.juni, termin 18.august. Har den ikke flyttet seg da, så blir det UL en gang til, også evt keisersnitt i uke 36 hvis den ikke vil flytt seg selv. Vi som har fått konstatert lavtsittende og foranliggende morkake har dermed ikke noe å engste oss for, for de følger godt med oss, og de vil nok ikke ta noen sjanser. Tror ike galtliggende morkake er noe stort problem i våre dager.
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #11 Skrevet 19. mars 2007 Nei, det er sant abcd123....godt formulert oxo!! Lykke til du da den 22 juni....hehe...dagen etter min føde termin det Det ornder seg sikkert for oss :)
Røverdatteren Skrevet 19. mars 2007 #12 Skrevet 19. mars 2007 Hei! Jeg har vært på tidlig ul pga blødninger, disse kommer pga foranliggende morkake. Iflg de to legene jeg har snakket med på ul er det helt ufarlig og kan i verste fall ende opp i keisersnitt. Måtte regne med å blø litt nå utover i sv.skapet, men de regnet med at den krøp opppover innen fødselen. Hadde det samme med forrige barn da ordnet det seg innen ord ul. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå